Personligen tror jag att vi hade legat ett par år tillbaka i utvecklingen

Jo då hade nog IBM varit dagens MS istället...Galgalid skrev: ingen vet![]()
Absolut!Sid skrev: Hade MS och Apple haft öppen källkod på sina produkter så tror jag att vi hade varit mycket längre fram i utvecklingen än vad vi är idag.
Eh, det var väl en bidragande orsak till att PC blev så mycket större än Mac, att vem som helst tilläts kopiera IBM:s design.Emil.s skrev: Och tänk vilka datorer vi hade haft om Intel och IBM hade haft öppna specifikationer på sin hårdvara!
Jo, men typ ritningar på chip och liknande är inte öppna.Lars skrev:Eh, det var väl en bidragande orsak till att PC blev så mycket större än Mac, att vem som helst tilläts kopiera IBM:s design.Emil.s skrev: Och tänk vilka datorer vi hade haft om Intel och IBM hade haft öppna specifikationer på sin hårdvara!
Men IBM är mer än dubbelt så stort som Microsoft:plun skrev:Jo då hade nog IBM varit dagens MS istället...Galgalid skrev: ingen vet![]()
![]()
Bara för att dom får in mer pengar betyder det inte att de är störrenicefinger skrev:Men IBM är mer än dubbelt så stort som Microsoft:plun skrev:Jo då hade nog IBM varit dagens MS istället...Galgalid skrev: ingen vet![]()
![]()
Från Fortune 500:
IBM plats 29, intäkt 91 Miljarder dollar
Microsoft plats 140, intäkt 40 Miljarder dollar
Kan man vara dyrare än Microsoft?Iceron skrev:Bara för att dom får in mer pengar betyder det inte att de är störrenicefinger skrev:Men IBM är mer än dubbelt så stort som Microsoft:plun skrev:Jo då hade nog IBM varit dagens MS istället...Galgalid skrev: ingen vet![]()
![]()
Från Fortune 500:
Kanske bara dyrare? *cyklar*
Vid närmare eftertanke - nej.Sid skrev:Kan man vara dyrare än Microsoft?Iceron skrev:Bara för att dom får in mer pengar betyder det inte att de är störrenicefinger skrev:Men IBM är mer än dubbelt så stort som Microsoft:plun skrev:Jo då hade nog IBM varit dagens MS istället...Galgalid skrev: ingen vet![]()
![]()
Från Fortune 500:
Kanske bara dyrare? *cyklar*
När jag var ung, i slutet av 00-talet, då körde vi med tuffa operativsystem från Canoncial, som såg väldigt olika ut, person till person...HenrikAn skrev: När jag var ung... blablabla... i början av 90-talet så körde vi omkring med tuffa datorer från Sun