Modererade/borttagna trådar

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: Modererade/borttagna trådar

Inlägg av vulfgar »

Jan Braunisch skrev:
Sedan undrar jag hur vanligt det är att ni delar ut varningar? Hur många gånger har ni tagit bort någons skrivrättigheter?

mvh Janne
Under nuvarande administration har varningar varit extremt ovanliga och ingen har hittills fråntagits skrivrättigheter.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

SV: Modererade/borttagna trådar

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

vulfgar skrev: Nu känner jag inte igen den här händelsen alls, var det längesen? Jag kan inte ge några kommentarer alls till punkt 1 pga att jag inte alls vet vilken tråd/händelse det rör.

2. så fungerar det nu, bortsett från att bara moderatorer kan skriva i trådarna när dom hamnat där.

3. Bortmodererade trådar/inlägg ska kommenteras om anledning tll att dom bortmodererats. Alltid i Modererade inlägg och i många fall även i tråden/tavlan som dom togs bort ifrån.
Däremot går vi inte ut offentligt med varningar. Kanske vi ska göra det, men jag tror ändå att det bästa är att LoCo-rådet får gå igenom varningen i efterhand och bedöma om den var riktig. om vi delat ut en felaktig varning så kan den ju i så fall upphävas.
1. det var länge sedan, poängen för den här diskussionen var att vi bröt mot reglerna och det var bättre med en riktigt diskussion än en hypotetisk. Låt oss utgå från en hypotetisk diskussion istället, som gick till på samma sätt som ovan och regler bröts, så slipper vi diskutera den diskussionen och inrikta oss på den här.

2. En tråd som bara moderatorer kan ändra räknar jag som låst, och jag vill itne ha den låst. Poängtera istället att inlägg kommer nagelfaras och att man bör vara extra hänsynsfull eftersom tråden hamnat bland modererade av en orsak.

3. En felaktig varning skulle mycket väl kunna återtas oavsett om den gjorts offentlig eller inte. Jag skulle snarare vilja påstå att det är ett argument för min åsikt. Om en felaktig varning utdelas och den dras tillbaka pga locorådet, så syns locorådets arbete. Alla får mer insyn i arbetet som hela ubuntu-sverige genomför.

CryingFreeman skrev: Min åsikt är att HOWTOs ska in i wiki-strukturer av något slag och bara bör hänvisas till i forumtrådar. Allt författande bör istället ske där det enkelt kan revideras av alla. Hur det ska bli så i praktiken vet jag inte. Folkbildning kanske? ;)
Tja, förvisso. Å andra sidan kan man se något naturligt i gången howto i forum med en sorts process där användare kan hojta till om felaktigheter tills guiden/howton anses mogen (av författaren) så flyttas den över till mer passande plats. Om författaren vill. Hursomhelst, det är inte särdeles viktigt.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Skriv svar

Återgå till "Forum"