Allmänna fylletråden!
Allmänna fylletråden!
jag ber om ursäkt om jag inte är riktigt vettig i mina inlägg ikväll för jag är inte riktigt vidmina sinnes fulla bruk... men jag gör så gott jag kan:p
- Gurra72
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
- Kontakt:
Allmänna fylletråden!
Sådär ja.. Fredag igen och kylen är full med öl, tanten lagar Tacos. Livet leker
Har tjatat under veckan som gått på en Slackware körande arbetskompis om Ubuntus alla fördelar. Skrivaren fungerar på 2 minuter istället för 2 dagars konfiguration, etc, etc..
Har gett upp hoppet om tjejen och de andra kompisarna. de SKALL ha XP.. och hjälp skall de ha när datorerna är fulla av virus. Men Linux.. nää det är för besvärligt och vi vill ha Linux bara för att det är en gullig pingvin där (Säger tjejen).
Ja ja.. Skål på er Ubuntubröder och ha en angenäm helg.
Grefwe Gunnar Af Braxenhielm.

Har gett upp hoppet om tjejen och de andra kompisarna. de SKALL ha XP.. och hjälp skall de ha när datorerna är fulla av virus. Men Linux.. nää det är för besvärligt och vi vill ha Linux bara för att det är en gullig pingvin där (Säger tjejen).
Ja ja.. Skål på er Ubuntubröder och ha en angenäm helg.
Grefwe Gunnar Af Braxenhielm.
Ubuntu.. an ancient african word for - I cant configure Slackware 

-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Allmänna fylletråden!
Installerade XP till 2 arbetskamrater, med ett ultimatum, att jag fick installera Ubuntu på deras datorer.
Och dom kör Ubuntu nu.
//Jonas
Och dom kör Ubuntu nu.
//Jonas
-
Allmänna fylletråden!
"..kylen är full med öl, tanten lagar Tacos."
Kan de bli bättre?
Kan de bli bättre?
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Allmänna fylletråden!
[quote="Joker"]Installerade XP till 2 arbetskamrater, med ett ultimatum, att jag fick installera Ubuntu på deras datorer.
Och dom kör Ubuntu nu.
//Jonas[/quote]
Jonas, var du full när du gjorde installationen? Annars ser jag som moderator det som min uppgift att påpeka att det är något offtopic...

Själv sitter jag här med ca 10 lättcider i kroppen efter en låång bastukväll och mår allmänt gott. (skolan tillåter inte starkare dryck, så man tager vad man haver och bastun gör ju sitt...)
Och dom kör Ubuntu nu.
//Jonas[/quote]
Jonas, var du full när du gjorde installationen? Annars ser jag som moderator det som min uppgift att påpeka att det är något offtopic...

Själv sitter jag här med ca 10 lättcider i kroppen efter en låång bastukväll och mår allmänt gott. (skolan tillåter inte starkare dryck, så man tager vad man haver och bastun gör ju sitt...)

[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
Allmänna fylletråden!
[Off topic]Jag är nykter för jag har beredskap
[/Off topic]

-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Allmänna fylletråden!
Nej, men dom måste ha varit det. Annars skulle de aldrig gått med på detJonas, var du full när du gjorde installationen? Annars ser jag som moderator det som min uppgift att påpeka att det är något offtopic...![]()

//Jonas
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Allmänna fylletråden!
LOLJoker skrev:Nej, men dom måste ha varit det. Annars skulle de aldrig gått med på detJonas, var du full när du gjorde installationen? Annars ser jag som moderator det som min uppgift att påpeka att det är något offtopic...![]()
//Jonas

[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
- Tomas Eriksson
- Kontakt:
Allmänna fylletråden!
Jägermeister on the rocks till frukost här 

Allmänna fylletråden!
Öl på ena sidan, whisky på den andre - chipspåsen är öppnad och 2 linuxsystem igång .... vad saknas 

- Tomas Eriksson
- Kontakt:
Allmänna fylletråden!
[quote="Rookie"]Öl på ena sidan, whisky på den andre - chipspåsen är öppnad och 2 linuxsystem igång .... vad saknas
[/quote]
lite sköna chipmoddar i högtalarna?

lite sköna chipmoddar i högtalarna?

- Anton Fosselius
- Kontakt:
Allmänna fylletråden!
ja, jag är inte full men har sovit 6h sedan i fredags...
det är måndag i dag
man kan nog lungt säga att jag inte är vid mina sinnes fulla bruk..
det där låter ganska fel
men jaja ni fattar säkert.
vore det inte kul med en tunering i ATC?
körde det lite på ett lan i helgen för jag hadde tråkigt
klarade 26 plan på 23:05 min
BTW visst är glob2 världens gulligaste strategispel?
ah om 4h börjar skolan igen
cyklar till skolan nuförtiden. det är bara 8.5km
så jag cyklar 1.7mil om dan
\o/
skulle nog kunna sitta här och skriva mycket mer. men jag ska skona er!
varför hålla sig till den röda tråden när man kan ha flera?
det är måndag i dag

man kan nog lungt säga att jag inte är vid mina sinnes fulla bruk..
det där låter ganska fel

men jaja ni fattar säkert.
vore det inte kul med en tunering i ATC?
körde det lite på ett lan i helgen för jag hadde tråkigt

klarade 26 plan på 23:05 min
BTW visst är glob2 världens gulligaste strategispel?
ah om 4h börjar skolan igen

cyklar till skolan nuförtiden. det är bara 8.5km
så jag cyklar 1.7mil om dan

skulle nog kunna sitta här och skriva mycket mer. men jag ska skona er!
varför hålla sig till den röda tråden när man kan ha flera?
Ubuntu Linux
Robotic Fantastic
“Those who desire to give up freedom in order to gain security, will not have, nor do they deserve, either one.â€
Robotic Fantastic
“Those who desire to give up freedom in order to gain security, will not have, nor do they deserve, either one.â€
SV: Allmänna fylletråden!
Då var det dags att lyfta tråden.
Jag är på strålande humör och har avslutat en öl och en Drambuie i miniatyr. Skall ut och snacka skit med en polare efter en hektisk vecka på jobbet och plånboken är stinn av pengar (i flera timmar till) *KUNG I BAREN*
Weheee!
Annat skoj i veckan som har hänt är att jag har lärt mig patcha samt att bygga min egen kernel. Har börjat bygga enl. http://u-linux.org och fick ihop fram till bash 3.2 inkl alla 15 patchar tills jag insåg att dependensis som jag var beroende av inte var byggda på i386 utan i686.... raderade allt men insåg direkt efteråt att det ändå borde fungerat.
Tankade därför hem DamnSmalLinux och installerade på USB för jag behöver fixa en dist jag alltid har med mig..... och insåg ännu en gång att mitt USB-minne troligvis är trasigt för .. inget fungerade, varken med DSL eller uLinux färdigkompilerade version. Bara rader och åter rader med felaktiga adresser som jag tror härstammar från läsfel.
Tja, vi ces i mon!
Jag är på strålande humör och har avslutat en öl och en Drambuie i miniatyr. Skall ut och snacka skit med en polare efter en hektisk vecka på jobbet och plånboken är stinn av pengar (i flera timmar till) *KUNG I BAREN*
Weheee!
Annat skoj i veckan som har hänt är att jag har lärt mig patcha samt att bygga min egen kernel. Har börjat bygga enl. http://u-linux.org och fick ihop fram till bash 3.2 inkl alla 15 patchar tills jag insåg att dependensis som jag var beroende av inte var byggda på i386 utan i686.... raderade allt men insåg direkt efteråt att det ändå borde fungerat.
Tankade därför hem DamnSmalLinux och installerade på USB för jag behöver fixa en dist jag alltid har med mig..... och insåg ännu en gång att mitt USB-minne troligvis är trasigt för .. inget fungerade, varken med DSL eller uLinux färdigkompilerade version. Bara rader och åter rader med felaktiga adresser som jag tror härstammar från läsfel.
Tja, vi ces i mon!
OM VI HAR TURrancor skrev: Då var det dags att lyfta tråden.
Weheee!
Tja, vi ces i mon!

[img width=60 height=60]http://www.mysmiley.net/imgs/smile/3danimated/emot2.gif[/img]
Jahaja....schkåll då!
Jahaja....schkåll då!
Happy weekend rancor!
[img width=60 height=40]http://torebodatriben.egetforum.se/imag ... /Drunk.gif[/img]
[img width=60 height=40]http://torebodatriben.egetforum.se/imag ... /Drunk.gif[/img]
Som vanligt är det ingen som tänker på mig.....

- fonsterbage 2.0
Tråden borde vara avslutad för länge sen.
Men den 19 april fylls den kanske på. Välkommen till Broder Tuck, Götgatan 85 på Söder, klockan 19.
Men den 19 april fylls den kanske på. Välkommen till Broder Tuck, Götgatan 85 på Söder, klockan 19.
Vem fylls på ?fonsterbage skrev: Tråden borde vara avslutad för länge sen.