Det där hängde jag inte med på

, kom till en sida som handla om forums där och det är ju inte riktigt vad jag är ute efter:P
Jag är alltså ute efter att få lite info om BBS programvara iomed att BBS'er är ju en sorts servers så är väll det här rätt del av forumet att fråga på.
börjat pillra lite med synchronet själv men är mer ute efter RemoteAcess liknande system alt PCBoard, Dagens Fidonet etc anslutningar där.. om nån där ute i ethern har koll så hojta till
Ps. lars, bra genomgång för de som inte var med, dock glömde du 56k6/2k4 modemen där det började o slutade

jag körde min Whiskas BBS på en amiga 500+ med 2 diskdrivar o ett 2400 bauds modem :> kan ju också nämnas att en BBS behövde inte bara bestå av en nod (lina), utan kunde ha fler telefonabbonemang kopplade till sig och på det sättet ha flera users online. Fidonet var ett utmärkt sätt att få kontakt på, dock så var det nog själva fildelningen samt Doors (spel) som folk anslut till bbsen för att få tillgång till. (Iaf på de bbser jag var cosysop, samt min egen).
Telnet programvara funkar "ok" med vanlig telnet, dock kan man tappa vissa ansi tecken.