För att bättre veta hur vi ska förbättra forumet och hur vi ska göra oss kända bland ubuntu-användare ställer jag följande fråga:
Hur hittade DU hit? :/
Behöver inte vara en lång utläggning, bara en hint. Var det en polare som rekommenderade sidan? En länk som ledde hit (från var)? En fågel som viskade i ditt öra? You name it!
[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
Jag började använda ubuntu efter att jag fått ny om att det var enkelt och jag ville bli av med MS, och när ajg kommit igång dök det upp vissa frågetecken så jag kände att jag behövde någonstans att ställad essa frågor, så jag googlade "ubuntu forum" på svenska... då hamnade jag här
okej då det blev en lång utläggning, men det är bara föratt jag uppskattar forumet så mycket och vill hjälpa till
Det var på slingriga omvägar som jag ramlade in här. Få se nu,. Det var en mörk tid fylld av misströstan och tvivel.
Mandriva var inte snällt mot mig, och mina nerver skulle inte klara av en omgång med Fedora till.
Gentoo hade lämnat mig med en metallisk eftersmak av kompilator i munnen. Slackwaredisketterna låg på hyllan och samlade damm.
OpenBSD gjorde det som behövdes i min router men inte mycket mer. Debian snurrade på desktopen men kändes lite gammalt och stelt.
Som en otroligt lycklig slump släntrade jag en solig eftermiddag in på ubuntu.com efter att jag hört namnet någonstans och tyckt att det lät kul.
Lite nedladdning, installation och en överdos av glädje senare hamnade jag på launchpad.net och blev nyfiken på att deltaga i översättande. Jag läste lite om de svenska översättarna och försökte bilda mig en förståelse för vad de pysslar med. Halkade sedermera in på någon länk till LadyFrost och ozamosis websajt och därifrån hittade jag hit.