Inloggning vid körning av Live-CD:n [LÖST]

Användarvisningsbild
Zazza
Kontakt:

Inloggning vid körning av Live-CD:n [LÖST]

Inlägg av Zazza »

Tjenixen!

Jag har kollat runt lite om någon annan har haft det problem som jag nu står inför men det finns så många inlägg här och även om jag sökt så har jag inte funnit.

Jag har försökt starta Ubuntu med live-cd:n X antal gånger och endast lyckats få igång gränssnittet en gång. Vid de övriga försöken så har Ubuntu krävt att jag ska logga in med användarnamn och password och OBS, OS:et är inte ens installerat. Jag kör alltså från Live-CD:n och min pojkvän säger att jag borde bli inslängd på skrivbordet med en gång och det blev jag vid det andra försöket.

Varför händer detta och hur kommer jag förbi det?

Ps. Det är så underbart att det finns folk som vill hjälpa en med sånt här. Tack på förhand! ;) Ds.
Senast redigerad av 1 zero gravity, redigerad totalt 21 gånger.
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

SV: Inloggning vid körning av Live-CD:n

Inlägg av Bossieman »

Det här låter lite som att ubuntu redan är installerat på datorn. Verkligen skumt. Datorn är inställd på att boota cd/dvd.n före hårddisken?
Vilken version kör du? Är det den senaste Ubuntu 7.04?
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Användarvisningsbild
Zazza
Kontakt:

Inlägg av Zazza »

Jag ställde in i bios att DVD-RW:n skulle starta före hårddisk eftersom den vägrade boota från CD annars. Ibland känner ju datorn av att man har en bootbar CD men inte denna tydligen. ;)

Och ja på den andra frågan: Ubuntu v.7.04. Jag har dock löst problemet genom att ladda hem iso:n på nytt och bränna ut en ny skiva. Nu funkar det som det ska så den skivan var nog lite f00 på mer än ett sätt. Live-versionen går mycket snabbare nu också än förut. :P

Men tack för hjälpen iaf.
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av Bossieman »

Kul att höra! Kolla in här om du vill få mer hjälp: http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,10560.0.html

Välkommen till forumet!
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"