Jag har installerat Ubuntu 7.04, det funkade bra i ca en vecka, men sen så började den hänga sig. Jag avinstallerade beryl, men problemet återstår. Ibland hänger den sig precis efter start, ibland står det "boot failure. Insert correct boot disc". Jag tror inte att det är Firefox, för att jag inte ens använder det. Jag använder Switch Fox, konstigt om det är det också, för att jag hinner oftast inte att starta programmet innan allt fastnar.
Nån som har nån idé om vad det kan vara? Skulle vara väldigt tacksam!
// Faraz
Ubuntu 7.04 hänger sig!
SV: Ubuntu 7.04 hänger sig!
Hej Faraz,
Det du beskriver kan handla om olika typer av problem.
Berätta för oss vad du menar med "fastnar"
För det första är Beryl ännu inte så stabil. Om du har installerat och sedan plockat bort Beryl då finns det en risk att du har ändrat grundläggande delar av systemet och att det blir instabillt.
För det andra, om du får "boot failure" det första jag tänker på är risk för problem med hårddisken. Är det en ny hårddisk? Ny eller gammal dator?
För det tredje, när börjar du pratar om Firefox och SwitchFox skojar du? Krångla inte i onödan, Firefox är en bra webläsare som är välintegrerad i Ubuntu. Prova gärna använda systemet med befintlig konfiguration vid en nyinstallation, det skapa vara stabilt om det inte finns fel eller så exotisk maskinvara i ditt system.
Hör av dig.
Det du beskriver kan handla om olika typer av problem.
Berätta för oss vad du menar med "fastnar"
För det första är Beryl ännu inte så stabil. Om du har installerat och sedan plockat bort Beryl då finns det en risk att du har ändrat grundläggande delar av systemet och att det blir instabillt.
För det andra, om du får "boot failure" det första jag tänker på är risk för problem med hårddisken. Är det en ny hårddisk? Ny eller gammal dator?
För det tredje, när börjar du pratar om Firefox och SwitchFox skojar du? Krångla inte i onödan, Firefox är en bra webläsare som är välintegrerad i Ubuntu. Prova gärna använda systemet med befintlig konfiguration vid en nyinstallation, det skapa vara stabilt om det inte finns fel eller så exotisk maskinvara i ditt system.
Hör av dig.
/M
Mitt hänger sig också sedan jag la in 7.04. Mitt problem beror på ATIs drivrutiner.
Athlon XP 2400+
ATI Radeon 9800 Pro
2,5 GB Ram
ATI Radeon 9800 Pro
2,5 GB Ram
Jag avinstallerade beryl, och sedan dess har jag inte haft stora problem med att datorn hänger sig, därimot, vägrar den starta numera. sätter jag in installations skivan då startar den utan problem. tar jag ut skivan och försöker starta då går det för det första väldigt långsamt, och för det andra blir det boot disk failure, den säger att jag ska sätta in rätt boot device och sedan trycka på any key, hur som helst, det som är skumt är att den ibland startar utan problem och att flyter på utmärkt, tills jag stänger av den, då börjar problemet igen och efter några hundra gångers försök går den att starta, när man kommer in till inloggning osv efter det funkar det ibland.
hårdisken är relativt ny, så jag tror inte det skulle vara något fel på den. men jag är relativt vilse i ubuntu systemet :S moderkort och allt är bytt för mindre än två år sen.
Jag ska installera om Ubuntu och se vad som händer. Jag kan bara hoppas på att det var beryl som tog med sig viktiga filer.
Faraz.
hårdisken är relativt ny, så jag tror inte det skulle vara något fel på den. men jag är relativt vilse i ubuntu systemet :S moderkort och allt är bytt för mindre än två år sen.
Jag ska installera om Ubuntu och se vad som händer. Jag kan bara hoppas på att det var beryl som tog med sig viktiga filer.
Faraz.
Senast redigerad av 1 Faraz, redigerad totalt 21 gånger.