Jag har Ubuntu 7.04 och när jag försöker starta utan internet (tex med avstängd ADSL) så verkar det som allt "låser sig".
Vid uppstarten visas den vanliga Nautilusrutan, efter ett tag försvinner den och sen verkar det som om allt låser sig. Jag antar att maskinen försöker hitta nått på nätet, men vad och hur kan man stänga av detta i dessa situationer?
Starta Ubuntu 7.04 utan internetuppkoppling
SV: Starta Ubuntu 7.04 utan internetuppkoppling
Testat, ctrl+alt+backspace?
Det är ganska tråkigt att inte ha någon signatur. Därför kan det ibland vara lite roligare att fylla ut det här tomrummet efter posten med lite text. Man kan skriva lite om sig själv: Hej, jag heter Mattias och har inte använt ubuntu så länge, men jag är inte dålig för det! Jag behärskar: XHTML,CSS,PHP,Javascript,C++ och det är dags för python.
Tack, men det enda som händer är att det grafiska gränsnittet startar om. Allt verkar fortfarande låst, men så fort jag kopplar in ADSL-modemet fungerar allt
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Chansning
: Har du provat att stänga av uppkopplingen innan du slår av datorn?
system | administration | nätverk
klicka på bocken för kabelanslutning så bocken försvinner.

system | administration | nätverk
klicka på bocken för kabelanslutning så bocken försvinner.
Senast redigerad av 1 ycc, redigerad totalt 17 gånger.
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Jag har experimenterat med att slå av och på nätverket eth0 och eth1 och det visar sig att har jag nätverket påslaget samtidigt som jag saknar kontakt med nätet då låser sig allt (eller går otroligt långsamt) slår jag av nätverksenheterna fixar det sig (eller om jag får kontakt med nätet)?