Inte direkt någe akut, men varför får jag det här meddelandet VARJE gång jag kör guiden?
[img width=150 height=135]http://img180.imageshack.us/img180/9285/addnremoveuk2.th.png[/img]
Lite irriterande att den ska göra sökningen hela tiden...
Add/Remove
Add/Remove
Senast redigerad av 1 upnorth, redigerad totalt 17 gånger.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SV: Add/Remove
Jag antar att du har provat reload och att du har internetanslutning? Kanske du kan prova med "sudo apt-get update" i en terminal.
Titta på...
Jag körde ju just det kommandot som lösningen på ett annat problem ("Synaptic låst" under program) men jag behövde tydligen köra det igen. Det är alltså bara en grafisk variant av det kommandot gör?
Jag körde ju just det kommandot som lösningen på ett annat problem ("Synaptic låst" under program) men jag behövde tydligen köra det igen. Det är alltså bara en grafisk variant av det kommandot gör?
- Smygis
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Jopp, apt är (nästan) grunden alla andra står på. (dpkg är ännu längre ned.)
Synaptic och Add/remove är bara GUIs till apt. Mer och midre avancerade.
Det är mycket så utveckingen fungerar. Först kommer CLI sedan då den är stabil och om det finns någon mening med ett GUI så kommer ett GUI.
Synaptic och Add/remove är bara GUIs till apt. Mer och midre avancerade.
Det är mycket så utveckingen fungerar. Först kommer CLI sedan då den är stabil och om det finns någon mening med ett GUI så kommer ett GUI.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!