Som ni läste i topic:
Conky "startar för snabbt" och hamnar bakom bakgrundsbilden.
När jag loggar in så är det en "ubuntu/human-brun-bakgrund" ungefär en 1/4 sekund, sedan visar sig conky.
Efter det dröjer det yttligare 1/4 sekund och min "riktiga" bakgrund visas, i samband med detta så stängs conky av!
Har någon råkat ut för detta tidigare?
En ful lösning skulle kunna vara att man låter conky vänta någon sekund med att starta (men detta är som sagt en FUL lösning).
Tack på förhand!
Conky stängs av när bakgrundsbilden visas.
Conky stängs av när bakgrundsbilden visas.
Det är ganska tråkigt att inte ha någon signatur. Därför kan det ibland vara lite roligare att fylla ut det här tomrummet efter posten med lite text. Man kan skriva lite om sig själv: Hej, jag heter Mattias och har inte använt ubuntu så länge, men jag är inte dålig för det! Jag behärskar: XHTML,CSS,PHP,Javascript,C++ och det är dags för python.
SV: Conky stängs av när bakgrundsbilden visas.
Om, du skulle göra den fula lösningen så kan du göra såhär.
Skapa en ny tom fil på skrivbordet. Döp den till:
conkystartup
Skriv in detta:
#!/bin/bash
sleep 5
conky
Spara filen. Öppna terminalen. Skriv
cd Desktop
sen
sudo chmod 755 conkystartup
Efter det så lägger du till så att den filen startas genom att gå in i.
System-Inställningar-Sessioner
Tryck på Ny.
och skriv in ./home/dittanvändarnamn/Desktop/conkystartup
Om du vill ha filen någon annanstans eller att den inte ska vara synlig på skrivbordet så lägger du bara till en punkt i filnamnet.
Dessutom är jag lite osäker på om conky startas med kommandot conky men i värsta fall så får du ändra det då.
Och så måste jag fråga, bor du i Stockholm?
Skapa en ny tom fil på skrivbordet. Döp den till:
conkystartup
Skriv in detta:
#!/bin/bash
sleep 5
conky
Spara filen. Öppna terminalen. Skriv
cd Desktop
sen
sudo chmod 755 conkystartup
Efter det så lägger du till så att den filen startas genom att gå in i.
System-Inställningar-Sessioner
Tryck på Ny.
och skriv in ./home/dittanvändarnamn/Desktop/conkystartup
Om du vill ha filen någon annanstans eller att den inte ska vara synlig på skrivbordet så lägger du bara till en punkt i filnamnet.
Dessutom är jag lite osäker på om conky startas med kommandot conky men i värsta fall så får du ändra det då.
Och så måste jag fråga, bor du i Stockholm?
Senast redigerad av 1 Trill, redigerad totalt 16 gånger.
Japp, södra stockholm.Trill skrev: Och så måste jag fråga, bor du i Stockholm?
Jag väntar lite med att testa och ser om det kommer en bättre lösning.
Det är ganska tråkigt att inte ha någon signatur. Därför kan det ibland vara lite roligare att fylla ut det här tomrummet efter posten med lite text. Man kan skriva lite om sig själv: Hej, jag heter Mattias och har inte använt ubuntu så länge, men jag är inte dålig för det! Jag behärskar: XHTML,CSS,PHP,Javascript,C++ och det är dags för python.
Runt fruängen? (Man är ju intresserad om man skulle råka känna dig)matti4s skrev:Japp, södra stockholm.Trill skrev: Och så måste jag fråga, bor du i Stockholm?
Mm, min lösning är ju ett fulhaxx. Fördelen med den är att det inte blir några nackdelar, dessutom kan du ändra tiden efter sleep om du vill.
Ja det stämmer jag bor i trakterna kring fruängen. (du kan ju lägga till mig på msn, samma som min mailadress)Trill skrev:Runt fruängen? (Man är ju intresserad om man skulle råka känna dig)matti4s skrev:Japp, södra stockholm.Trill skrev: Och så måste jag fråga, bor du i Stockholm?
Mm, min lösning är ju ett fulhaxx. Fördelen med den är att det inte blir några nackdelar, dessutom kan du ändra tiden efter sleep om du vill.
Jag kör på din lösning tills vidare.