Konvertera CHM?
- Sprak
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Konvertera CHM?
Finns det något sätt att konvertera en CHM-fil? Helst av allt skulle jag vilja ha den i PDF-format, men eftersom CHM står för Compressed HTML ... så borde det väl gå att få tillbaks den till HTML iaf?
SV: Konvertera CHM?
Jag gjorde en sökning i Synaptic på chm och fick upp en flock saker. Bla var där:
Värt att testa kanske?CHM(Compiled HTML) Decompressor
arCHMage is an extensible reader and decompiler for files in the CHM
format. This is the format used by Microsoft HTML Help, and is also
known as Compiled HTML. arCHMage is based on python-chm binding to chmlib
from GnoCHM project.
- Sprak
Det fungerade finfint! Så nu över till nästa steg: Hur gör jag för att få de här HTML-dokumenten till PDF? (Eller ODT som följande kille vill göra: http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=2847479)
I Synaptic finns htmldoc:
Hur det funkar vet jag inte, men kanske kanske. Den tråkiga vägen är ju att öppna htmlfilen i openoffice, och sedan spara ner den i odt-format. Men då får man göra det med varje html-fil och det är ju lite tråkigt.HTML processor that generates indexed HTML, PS, and PDF
HTMLDOC is a program for writing documentation in HTML and producing
indexed HTML, PostScript, or PDF output (with tables of contents).
It supports most HTML 3.2 and some HTML 4.0 syntax, as well as GIF,
JPEG, and PNG images.
- Sprak
Jag lyckas inte använda htmldoc :S
Jag lägger till indexsidan som skapades men när jag trycker på generate så får jag bara upp felmeddelandet: "Error: No pages generated (Did you remember to use webpage mode?)" Jag hittar inga inställningar om webpage mode vare sig i programmet eller i hjälpfilen :S
Jag lägger till indexsidan som skapades men när jag trycker på generate så får jag bara upp felmeddelandet: "Error: No pages generated (Did you remember to use webpage mode?)" Jag hittar inga inställningar om webpage mode vare sig i programmet eller i hjälpfilen :S
Jag knepar in programmet och ser vad jag kan göra.
Edit:
Installerat programmet. Har du klickat i Webpage överst i fliken Input (alldeles ovanför där de filerna dyker upp som du ska konvertera)?
Edit:
Installerat programmet. Har du klickat i Webpage överst i fliken Input (alldeles ovanför där de filerna dyker upp som du ska konvertera)?
Senast redigerad av 1 axel112, redigerad totalt 16 gånger.
- Sprak
Ok, då skapas det en PDF-fil. Men arCHMage skapar en indexfil som består av Framar och det verkar inte htmldoc klara av :S