Formatera disken ??
Formatera disken ??
Har hjärnsläpp vill formatera min disk och bara ha ubuntu på den .
Jag la in ubuntu i går verkar ok så nu ska jag bara ha den vill rensa hela disken börja om på nytt typ .
Hur går jag till väga ..
Totalt nybörjare .
Jag la in ubuntu i går verkar ok så nu ska jag bara ha den vill rensa hela disken börja om på nytt typ .
Hur går jag till väga ..
Totalt nybörjare .
Nyfiken .
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
SV: Formatera disken ??
Menar du att du vill rensa hela hårddisken och göra en ny installation?
I så fall väljer du alternativet "Guidad-Använd hela disken , hela disken formateras och används för Ubuntu" vid installationen.
I så fall väljer du alternativet "Guidad-Använd hela disken , hela disken formateras och används för Ubuntu" vid installationen.
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
Jopp precis så mena jag tackar för hjälpen snabba är ni i allafall här ;O)
Nyfiken .
Kommer att dyka upp som alternativ i guiden när du installerar Ubuntu från skivan.pripps68 skrev: Vart hittar jag detta ??
"Guidad-Använd hela disken

Ok prova nyss har ju redan ubuntu på datan .
Han starta bara upp på skivan när jag starta om med den i fick inga förfrågan om instalation..
Han starta bara upp på skivan när jag starta om med den i fick inga förfrågan om instalation..
Nyfiken .
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Du måste klicka på "starta installation" (eller vad det nu heter) som ligger på skrivbordet när du kör från skivan. Först då startas installations snurran.
Tyvärr har inte fått det att funka får upp en mapp med massa små mappar i när jag stoppar i skivan.
Men får inte upp instalationen beror det på att den är instalerad borde ju kunna gå att göra en ominstalation .
Ursäkta stavfelen har dyslexi..
Men får inte upp instalationen beror det på att den är instalerad borde ju kunna gå att göra en ominstalation .
Ursäkta stavfelen har dyslexi..
Nyfiken .
Först - Välkommen till forumet pripps68!
Sedan - kanske jag missförstår, men har du startat om datorn med livd-cd-skivan i så att datorn startar från cd-skivan? Då körs ubuntu direkt från cd'n och på skrivbordet som dyker upp efter en stund, finns en ikon "Installera.."
Sedan - kanske jag missförstår, men har du startat om datorn med livd-cd-skivan i så att datorn startar från cd-skivan? Då körs ubuntu direkt från cd'n och på skrivbordet som dyker upp efter en stund, finns en ikon "Installera.."
Jopp nu är det fixat hade väll för brottom i början funkar bra med nästan allt ..
Kan inte se live tv på aftonbladet .
Och på någe annat ställe fick jag fram bild men inte ljudet .
Det tar väll några dar innan man komme på grundläggande saker i det här fast rätt kul .
Tack för hjälpen denna gång lär nog behövas igen ..
En sak till min webcam en silvercrest går den att få igång ??
Kan inte se live tv på aftonbladet .
Och på någe annat ställe fick jag fram bild men inte ljudet .
Det tar väll några dar innan man komme på grundläggande saker i det här fast rätt kul .
Tack för hjälpen denna gång lär nog behövas igen ..
En sak till min webcam en silvercrest går den att få igång ??
Nyfiken .
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Inlägget delat, se: http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,11390.0.html
Abusus non tollit usum