Skulle lyssna på musik och öppnade min musikmapp, som ligger på en FAT32-disk, men det mesta var borta. Allt som finns kvar av de är små filer med mappnamnet. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det bättre, så säg till vad för information ni behöver för att jag eventuellt ska kunna återfå filerna. I värsta fall får jag väl försöka gräva med autopsy eller liknande och hoppas på det bästa...
*suck* behövde verkligen inte detta just idag *mutter*
Äh... Var är mina filer?
Äh... Var är mina filer?
Och direkt på hårddisken ligger det massa fsckXXX.rec-filer, så något har ju pajat eftersom fsck har varit igång och jäklats...
Äh... Var är mina filer?
Du måste ha gjort något för att det skulle ske ...
Äh... Var är mina filer?
Jo, antagligen, men vad... Vid uppstart har den kört hårddiskontroller, men jag kan inte minnas vad som skulle kunnat orsaka just detta. Det spelar väl i slutänden ingen större roll, jag försöker bara lista ut om det går att få tillbaka filerna. Om inte så är det inte hela världen, men extremt irriterande.
Äh... Var är mina filer?
Det bästa/värsta vore kanske ändå att ta sig an autopsy kanske 

Äh... Var är mina filer?
Kan det vara tmp filer ? eller restfiler ?
Titta på när dom är skapade och hur stora dom är, samma storlek som dom riktiga? mindre ? är det mindre så är det troligt att orginalen blivit korrupta av någon anledning.
Är det din "user" som äger filerna eller är det root? eller något annan ...
Kolla i messages filerna och syslogfilerna ( /var/log/ )
Titta på när dom är skapade och hur stora dom är, samma storlek som dom riktiga? mindre ? är det mindre så är det troligt att orginalen blivit korrupta av någon anledning.
Är det din "user" som äger filerna eller är det root? eller något annan ...
Kolla i messages filerna och syslogfilerna ( /var/log/ )
Äh... Var är mina filer?
Filerna är alla på 32kb, och i mappen med de saknade filerna verkar de flesta representera en mapp, i det här fallet album, och i / på hårddisken ligger fsckXXX.rec-filerna, även de på 32kb.
Kan inte kolla mer just nu eftersom jag inte är vid den datorn, men jag återkommer senare idag med mer info. Tack för all hjälp och all framtida hjälp dock.
Kan inte kolla mer just nu eftersom jag inte är vid den datorn, men jag återkommer senare idag med mer info. Tack för all hjälp och all framtida hjälp dock.