Gjorde det för lite över 1 år sedan, har inte rört programmering så värst mycket sedan dess. Har haft annat för mig, som armén i finland på 6 månader och sedan efteråt inte haft motivation att börja programmera något och lattat mig hemma.
Men jag gillar programmering fastän jag inte hållt på med det så värst mycket, var bara mest för saker och uppgifter till progammerings kurserna på gymnasiet med det var något jag verkligen gilla och lade mest tid på av alla saker jag gjorde då.
Och självklart skulle jag göra ett spel till projektarbetet.
Det tog tid och många men och fel, men det blev helt ok och bra i slutet, fastän LÅNGT ifrån vad vi hade för visioner när vi började. Vi grovt underskattade vad vi behövde lära och göra och hur lång tid det skulle ta. Vi hade inte mycket förkunskaper eller snarare noll kunskaper om hur man egentligen gör ett spel, fammla en massa i blinda först.
Resultatet blev ett littet men fungerande spel kallat Willy - The Warrior, där man går runt på en mindre område och ska döda ett antal troll för att klara spelet.
jag satt och klurade ut det mesta inom programmeringen och hade lite hjälp med det av min vän som kom med alla idér och stojade med grandiösa planner. Om inte för honom skulle jag alldrig kommit på hur man skulle kunnat göra/lösa saker men också om jag inte varit där skulle vi alldrig fått någonting gjort. Det grafiska stod 2 andra vänner för.

ja slut med prat då.
Edit: Länk att lada ner från
http://www.sendspace.com/file/o1qidt
Packa up rar filen och starta Willy.jar
EDIT2:
Javisst skulle jag glömma att jag inte testat om spelet fungerade I Ubuntu, så jag testade och det fungerade inte...
Var kanske inte så värt att posta det här nu...

har kvar all källkod osv. men var ett tag sedan jag rörde den. Kommer inte ihåg hur mun kompilerade och allt så fullt ut längre heller.