Noterat!CryingFreeman skrev: Mitt (än så länge) unika förslag, förutom de som redan står med:
ycc
Medlemmar till LoCorådet.
- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Medlemmar till LoCorådet.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Jag tar tillbaka min kandidatur eftersom jag är så insyltad i den senaste tidens konflikter. Rätt ska vara rätt.
Hej!
Mitt beslut kvarstår gällande att få bli borttagen från Nomineringslistan.
Anledningen till detta är att jag kan ses som partisk.
MVH/Malou
Mitt beslut kvarstår gällande att få bli borttagen från Nomineringslistan.
Anledningen till detta är att jag kan ses som partisk.
MVH/Malou
Senast redigerad av 1 Malou, redigerad totalt 13 gånger.
Jo, Sid och Malou, det är uppfattat och noterat.
Tack för att ni själva tog ställning till det.
/Peter
PS: Trots jag fortfarande tycker att ni skulle passa bra till uppdraget.
Tack för att ni själva tog ställning till det.
/Peter
PS: Trots jag fortfarande tycker att ni skulle passa bra till uppdraget.
är inte alla partiska... oavsett vilket så kommer ju beslutet om vem som kommer sitta i rådet att tas av alla och om majoriteten tycker att ni ska sitta så finns det ju en anledning till det... oavsett om ni är partiska eller har åsikter...
Om ni tror att ni kan göra ett bra jobb i rådet så vill jag verkligen inte att ni ska frånta resten av forumet chansen att välja att tro på er... Ge aldrig upp bara för att du är rädd att misslyckas!
Om ni tror att ni kan göra ett bra jobb i rådet så vill jag verkligen inte att ni ska frånta resten av forumet chansen att välja att tro på er... Ge aldrig upp bara för att du är rädd att misslyckas!
Som nybliven medlem har jag ägnat dagen åt att läsa igenom kilometervis med trådar.Sid skrev: Jag tar tillbaka min kandidatur eftersom jag är så insyltad i den senaste tidens konflikter. Rätt ska vara rätt.
Sid! Du har visat personlig styrka/integritet genom att dra dig tillbaka från det "krig" som pågick. Det är starkt.
Du passar definitivt som kandidat enligt min mening.
Som nybliven medlem är det kanske ingen som lyssnar på min åsikt?

Jo det är strongt att kliva direkt in i hetluften...quick skrev: Som nybliven medlem är det kanske ingen som lyssnar på min åsikt?![]()

Välkommen quick och jo, vi lyssnar på din åsiktquick skrev:Som nybliven medlem har jag ägnat dagen åt att läsa igenom kilometervis med trådar.Sid skrev: Jag tar tillbaka min kandidatur eftersom jag är så insyltad i den senaste tidens konflikter. Rätt ska vara rätt.
Sid! Du har visat personlig styrka/integritet genom att dra dig tillbaka från det "krig" som pågick. Det är starkt.
Du passar definitivt som kandidat enligt min mening.
Som nybliven medlem är det kanske ingen som lyssnar på min åsikt?![]()

Eftersom plun verkar klara av hetluften så passar du som kandidat också. Det tyder också på en personlig styrka/integritet. Som kan gärna kombineras med lite ödmjukhet. Tack på förhand! Demokratin behöver såna personer.plun skrev: Jo det är strongt att kliva direkt in i hetluften...![]()

Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 13 gånger.
Förstod innan jag föreslog plun som kandidat att debatten här skulle avstanna.
Mitt eget test på den egentliga demokratin på forumet.
Är det bara så att dom "rätta" kandidaterna ska duga, då är det inte mycket till demokrati.
En stark demokrati ska kunna ha både Sid och plun som kandidater.
Ubuntu är starkt. Ubuntu förtjänar ett starkt forum och demokrati.
Tror att många forumdeltagare bör tänka igenom vad dom egentligen har för åsikter när det gäller demokrati i realiteten.
Lätt att prata om demokrati, svårare att leva upp till i det verkliga livet.

Är det bara så att dom "rätta" kandidaterna ska duga, då är det inte mycket till demokrati.
Tror att många forumdeltagare bör tänka igenom vad dom egentligen har för åsikter när det gäller demokrati i realiteten.

humma.. hur menar du nu?quick skrev: Förstod innan jag föreslog plun som kandidat att debatten här skulle avstanna.
![]()
Förstår jag dig rätt om du menar att..
"Tack vare att du föreslog plun som kandidat så vill ingen längre diskutera ämnet i topic (medlemmar till LoCorådet). Anledningen till att ingen längre vill diskutera detta är för att ingen anser att plun inte är rätt kandidat för posten. Inte nog med att man avfärdar plun som kandidat, man vägrar dessutom att fortsätta diskussionen eftersom man inte vill/vågar bemöta din post"
Hoppas att jag missförstått dig och lagt in alldeles för mycket sen-onsdags-kvälls-tolkning i ovanstående.
plun: ursäkta "name-droppingen"

Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.
- vulfgar
- ung forumnörd
Tja, alla är inte inne i forumet 24/7 och läser inlägg.Förstod innan jag föreslog plun som kandidat att debatten här skulle avstanna.

Jag förslår Barre och cryingFreeman, men jag har inte kollat med någon av dom ifall dom vill ställa upp
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Två bra kandidater. Och framför allt så har de ingen avatar!vulfgar skrev:Jag förslår Barre och cryingFreeman, men jag har inte kollat med någon av dom ifall dom vill ställa uppFörstod innan jag föreslog plun som kandidat att debatten här skulle avstanna.

Tack för förtroendetvulfgar skrev:
Jag förslår Barre och cryingFreeman, men jag har inte kollat med någon av dom ifall dom vill ställa upp

http://ubuntu-se.org/drupal/?q=node/171
För att ta några exempel: Barre är moderator i dagsläget, plun är dokumentationsansvarig, jag kommer (eventuellt, om allt kan gå rätt till) att få ett annat uppdrag inom en nära framtid. Nu har jag inte lagt på minnet hur det är med de andra kandidaterna, men detta bör väl tas hänsyn till?Rådsmedlem får inte inneha annat, administrativt uppdrag inom LoCo't.
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Valberedningen har nog koll på detta. Vi får se på lördag när listan på presenteras.CryingFreeman skrev: Nu har jag inte lagt på minnet hur det är med de andra kandidaterna, men detta bör väl tas hänsyn till?
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
- Grön Göling
- Städsegrön
Beträffande anklagelser om att valberedningen på något sätt skulle agera partiskt:
NÄÄ, NU FÅR NI VÄL TA OCH KAMMA ER IALLAFALL!
Alla namn som nomineras noteras efter koll med nominerad om denne är intresserad, bara så ni vet.
Har ni ingen aning om hur en valberedning fungerar?
Har ni ingen aning om vad ordet demokrati innebär?
Som medlem i valberedningen får jag inte skriva det ord jag skulle vilja skriva här, men det börjar på skit och slutar på stövlar, resten får ni lista ut själva!
NÄÄ, NU FÅR NI VÄL TA OCH KAMMA ER IALLAFALL!
Alla namn som nomineras noteras efter koll med nominerad om denne är intresserad, bara så ni vet.
Har ni ingen aning om hur en valberedning fungerar?
Har ni ingen aning om vad ordet demokrati innebär?
Som medlem i valberedningen får jag inte skriva det ord jag skulle vilja skriva här, men det börjar på skit och slutar på stövlar, resten får ni lista ut själva!
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
- Grön Göling
- Städsegrön
Jag önskar ha dig kvar som kandidat! Ändra dig, snälla.Sid skrev: Jag tar tillbaka min kandidatur eftersom jag är så insyltad i den senaste tidens konflikter. Rätt ska vara rätt.
- Grön Göling
- Städsegrön
Ovanstående stämmer! Om Barre och plun är intresserade, så skall de meddela det här innan fredag kväll och även vara villiga att avsäga sig sina andra uppdrag om de blir valda. zero gravity är kandidat under just de förutsättningarna.CryingFreeman skrev:För att ta några exempel: Barre är moderator i dagsläget, plun är dokumentationsansvarig, jag kommer (eventuellt, om allt kan gå rätt till) att få ett annat uppdrag inom en nära framtid. Nu har jag inte lagt på minnet hur det är med de andra kandidaterna, men detta bör väl tas hänsyn till?Rådsmedlem får inte inneha annat, administrativt uppdrag inom LoCo't.
Hej!
Tack för PM som jag fått där några har försökt få mig att ändra mig ang mitt beslut att få bli borttagen från Nomineringslistan (kandideringen till LoCorådet).
Vill härmed meddela mitt slutgiltliga beslut:
Jag står fast vid mitt beslut om att få bli borttagen från Nomineringslistan (Jag vill inte kandidera till LoCorådet).
Jag ser i en del inlägg att mitt namn står kvar. Så snälla ta bort mitt namn.
MVH/Malou
Edit: Ändrade en felstavning:
Tack för PM som jag fått där några har försökt få mig att ändra mig ang mitt beslut att få bli borttagen från Nomineringslistan (kandideringen till LoCorådet).
Vill härmed meddela mitt slutgiltliga beslut:
Jag står fast vid mitt beslut om att få bli borttagen från Nomineringslistan (Jag vill inte kandidera till LoCorådet).
Jag ser i en del inlägg att mitt namn står kvar. Så snälla ta bort mitt namn.
MVH/Malou
Edit: Ändrade en felstavning:
Senast redigerad av 1 Malou, redigerad totalt 14 gånger.
- Grön Göling
- Städsegrön
Valberedningen önskar svar ifrån följande nominerade kandidater:
Barre
Crying Freeman
Deep Thought
k_jermeus
mcNisse
plun
Sigge
Dessa svar bör ha inkommit senast imorgon kväll för att kunna presenteras i listan på lördag.
De av ovanstående kandidater som redan innehar ett administrativt uppdrag inom Locot, skall också vara beredda att säga ifrån dessa uppdrag om de blir invalda i Rådet.
Bedömning har gjorts, i samråd med forumansvarig, att översättare samt serveradmins får ha kvar sina andra ev. poster, då deras uppdrag inte direkt berör det som avhandlas i forumet.
Barre
Crying Freeman
Deep Thought
k_jermeus
mcNisse
plun
Sigge
Dessa svar bör ha inkommit senast imorgon kväll för att kunna presenteras i listan på lördag.
De av ovanstående kandidater som redan innehar ett administrativt uppdrag inom Locot, skall också vara beredda att säga ifrån dessa uppdrag om de blir invalda i Rådet.
Bedömning har gjorts, i samråd med forumansvarig, att översättare samt serveradmins får ha kvar sina andra ev. poster, då deras uppdrag inte direkt berör det som avhandlas i forumet.