Jag har ett problem till och det är att bilden på min bärbara har blivit lite uttänjd i sidled (horisontellt). Mina vänner ser tämligen feta ut på bild. Detta problem dök upp efter installationen när jag gjorde uppdateringar och nyinstallationer. Felet fanns inte när jag installerade 6.0.6 utan uppstod senare. Jag har en LG LW70 Express med 17 tumsskärm.
Tack på förhand
Problem med uttänjd skärmbild
Har du provat att ändra upplösningen i System>Inställningar>Skärmupplösning?
Ja flera gånger. Jag har genom att gå in i grafikinställningen lyckats ändra det så att inloggningsfönstret är rätt men felet kvarstår när jag kommer in.
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Har du kollat här?
[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
Tog mig friheten att ändra rubriken...
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
[quote="hindrik"]Jag har ett problem till och det är att bilden på min bärbara har blivit lite uttänjd i sidled (horisontellt). Mina vänner ser tämligen feta ut på bild. Detta problem dök upp efter installationen när jag gjorde uppdateringar och nyinstallationer. Felet fanns inte när jag installerade 6.0.6 utan uppstod senare. Jag har en LG LW70 Express med 17 tumsskärm.
Tack på förhand[/quote]
Har du en uppdateringsknapp på din skärm? Min skärm blir lite uttänjd ibland också och då tycker jag bara på en knapp (avmagnetisering kanske?), kolla om du har någon knapp på skärmen
.
Tack på förhand[/quote]
Har du en uppdateringsknapp på din skärm? Min skärm blir lite uttänjd ibland också och då tycker jag bara på en knapp (avmagnetisering kanske?), kolla om du har någon knapp på skärmen