Var tog programmen vägen??

hindrik

Inlägg av hindrik »

Hej jag installerade Freemind och creator från sun. Programmen var uppe så länge som jag var inloggad och när jag startade om så hittade jag inte programmen. De är ju installerade så det borde finnas något sätt att få upp dem på menyn. Någon som kan hjälpa mig?/h
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Du kan alltid starta dom från terminalen, testa öppna terminalen och skriv in freemind eller creator (är känslig för stora bokstäver så kolla så de blir rätt)
Abusus non tollit usum
hindrik

Inlägg av hindrik »

Hej jag försökte men inget hände?
Användarvisningsbild
Toobie

Inlägg av Toobie »

Boldly going nowhere
hindrik

Inlägg av hindrik »

Hej tack för hjälpen men har ännu inte fått det att fungera. Men din län såg lovande ut men fick inte skrivrättigheter i alla fall ska försöka att göra om proceduren få se om det blir rätt då!
hindrik

Inlägg av hindrik »

När det gäller att starta program via terminalen så fick jag igång freemind men endast genom att installera debianpacketet. Tack för rådet ett steg närmare lösningen.
hindrik

Inlägg av hindrik »

Ett steg framåt två steg bakåt. Jag installerade av obetänksamhet några nya drivrutiner vilket innebar att ATI kortets drivrutiner ersattes av "mesa" jag har ett x600 radeon Ati kort lyckades efter många om och men installera run filer. Ska försöka att ominstallera den senaste ati drivermjukvaran, spå får vi se.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"