Java

DarkWolf

Java

Inlägg av DarkWolf »

Hej skulle vilja ha en step by step guide till hur man installerar Java.. Länkar kommandon allt upplag i en snygg 1,2,3 ordning.. jag har försökt skit länge.. funkar inge bra! :(
Okänd

Java

Inlägg av Okänd »

Om du kör Ubuntu 6.06, har du följt varje steg i guiden i Systemdokumentationen som finns i System>Hjälp-menyn?
DarkWolf

Java

Inlägg av DarkWolf »

[quote="tomplast"]Om du kör Ubuntu 6.06, har du följt varje steg i guiden i Systemdokumentationen som finns i System>Hjälp-menyn?[/quote]
Jag fattar ju inte vad jag ska välja där heller (får massor av fräffar på Java)... är som sagt helt borta! ^^ Step by step skulle vara fint om någon orkade...
Okänd

Java

Inlägg av Okänd »

DarkWolf skrev:
tomplast skrev:Om du kör Ubuntu 6.06, har du följt varje steg i guiden i Systemdokumentationen som finns i System>Hjälp-menyn?
Jag fattar ju inte vad jag ska välja där heller (får massor av fräffar på Java)... är som sagt helt borta! ^^ Step by step skulle vara fint om någon orkade...
I Ubuntus Skrivbordsguide hittar du nästan allt du söker, det är bara att titta så hittar du det :). Våga utforska :). Här kommer utdraget om Java iallafall:
3.4.4.3. Insticksmodul för Java i Mozilla Firefox

Vissa webbsidor kräver insticksmodulen Java för Mozilla Firefox. För att installera den insticksmodulen, installera paketet sun-java5-plugin (för i386-datorer) eller j2re-1.4-mozilla-plugin (för amd64-datorer) från förrådet Multiverse.
P.S Välkommen till forumet ;)
DarkWolf

Java

Inlägg av DarkWolf »

tomplast skrev:
DarkWolf skrev:
tomplast skrev:Om du kör Ubuntu 6.06, har du följt varje steg i guiden i Systemdokumentationen som finns i System>Hjälp-menyn?
I Ubuntus Skrivbordsguide hittar du nästan allt du söker, det är bara att titta så hittar du det :). Våga utforska :). Här kommer utdraget om Java iallafall:
3.4.4.3. Insticksmodul för Java i Mozilla Firefox

Vissa webbsidor kräver insticksmodulen Java för Mozilla Firefox. För att installera den insticksmodulen, installera paketet sun-java5-plugin (för i386-datorer) eller j2re-1.4-mozilla-plugin (för amd64-datorer) från förrådet Multiverse.
P.S Välkommen till forumet ;)
Tackar! Ska testa det när jag kommer hem!!!!
DarkWolf

Java

Inlägg av DarkWolf »

Funkade, tackar! :)
Användarvisningsbild
Gurra72
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Kontakt:

Java

Inlägg av Gurra72 »

installera paketet sun-java5-plugin (för i386-datorer) eller j2re-1.4-mozilla-plugin (för amd64-datorer)
j2re funkar finfint även på min intel dator.
Ubuntu.. an ancient african word for - I cant configure Slackware :P
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"