Bränna img i Nero3.

Lasse Pamdal

Bränna img i Nero3.

Inlägg av Lasse Pamdal »

Har problem att bränna img i Nero3.
Jag har packat upp ett rar arkiv till en img fil och bränt i Nero3, men det verkar inte finnas något på skivan när den är klar. (DVD-skiva) Jag har sedan lagt över samma img-fil till en windows dator och bränt med Nero 7 och då fungerar det. Nero 3 ställer in sig automatiskt på CD fast det är en DVD image, men i Nero7 visar den rätt alltså DVD. Är det skillnad på img-filer för Linux och windows på något vis?
Lasse P
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

SV: Bränna img i Nero3.

Inlägg av Bossieman »

Lasse Pamdal skrev: Har problem att bränna img i Nero3.
Jag har packat upp ett rar arkiv till en img fil och bränt i Nero3, men det verkar inte finnas något på skivan när den är klar. (DVD-skiva) Jag har sedan lagt över samma img-fil till en windows dator och bränt med Nero 7 och då fungerar det. Nero 3 ställer in sig automatiskt på CD fast det är en DVD image, men i Nero7 visar den rätt alltså DVD. Är det skillnad på img-filer för Linux och windows på något vis?
Lasse P
Nej, det är inte någon skillnad på hur GNU/Linux och Windows ser på *.img filer. Detta rör nog helt enkelt Linux-versionen av Nero.
Du kan kolla in följande forum --> http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=104 för support för Nero.

Under tiden så kan du lösa bränningen av img filen genom att använda t.ex. Gnomebaker isf Nero.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Lasse Pamdal

Inlägg av Lasse Pamdal »

tack för svaret och länken, ja nu ser jag att man är inte ensam om det problemet utan att det var ett känt problem.
Fortsätter väl med Nero7 tills det finns en lösning på det.
Lasse P
Okänd

Inlägg av Okänd »

Annars finns det alternativ till Nero som du kan köra så länge, som nämnda Gnomebaker eller min personliga favorit K3B.

Denna kan installeras genom Synaptic (System -> Administration -> Pakethanteraren Synaptic) genom att söka på "k3b".

Eller genom terminalen (Program -> Tillbehör -> Terminal):

Kod: Markera allt

sudo apt-get install k3b libk3b2-mp3
För att installera libk3b2-mp3 måste Universe-förråden vara ikryssade, och det gör du genom att gå till System -> Administration -> Programvarukällor och se till så att kryssrutan "Gemenskapsunderhållen öppen källkodsprogramvara (universe)" är ikryssad.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"