Medlemmar till LoCorådet.

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: Medlemmar till LoCorådet.

Inlägg av Grön Göling »

SLUTA UPP ATT DISKUTERA SÅN'T SOM INTE HAR MED SAKEN ATT GÖRA I DEN HÄR TRÅDEN!

Fullständig lista på de kandidater vi dittills har fått ihop publiceras här på lördag. Sen har ni en vecka till på er att tänka över saker och ting innan valberedningen håller sin interna diskussion och sedan anordnar pollinering.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

Jag skulle kunna tänka mig att vara med i LoCorådet.

En sak som jag tror ligger bakom smutskastning och skitsnack i forum är anonymiteten.
Om man är tvungen att ange sitt riktiga namn så tror jag att forumet skulle bli "seriösare".
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

HakanS skrev: Jag skulle kunna tänka mig att vara med i LoCorådet.

En sak som jag tror ligger bakom smutskastning och skitsnack i forum är anonymiteten.
Om man är tvungen att ange sitt riktiga namn så tror jag att forumet skulle bli "seriösare".
Detta är nog en fråga som skall tas upp i en annat forum men det är ett allt för farligt påstående att låta vara utan måste bemötas på en gång.

Det finns många av oss som är riktigt seriösa men som aldrig skulle drömma om att delge personuppgifter på Internet då dessa kommer stanna kvar för alltid samt gör att illasinnade personer hur lätt som helst tar reda på vem du är, din familj, dina intressen, dina hobbys, vilka forum du besöker osv. för att mycket enkelt kartlägga hela ditt liv och till slut stora delar av din historia. Detta betyder att illasinnade individer med stor noggrannhet kan blåsa dig eller din omgivning utan större problem eftersom de sitter med facit i hand.

Jag är en av de individer som skulle försvinna samma sekund som något sådant krav skulle införas.
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

rancor skrev: Detta är nog en fråga som skall tas upp i en annat forum men det är ett allt för farligt påstående att låta vara utan måste bemötas på en gång.

Det finns många av oss som är riktigt seriösa men som aldrig skulle drömma om att delge personuppgifter på Internet då dessa kommer stanna kvar för alltid samt gör att illasinnade personer hur lätt som helst tar reda på vem du är, din familj, dina intressen, dina hobbys, vilka forum du besöker osv. för att mycket enkelt kartlägga hela ditt liv och till slut stora delar av din historia. Detta betyder att illasinnade individer med stor noggrannhet kan blåsa dig eller din omgivning utan större problem eftersom de sitter med facit i hand.

Jag är en av de individer som skulle försvinna samma sekund som något sådant krav skulle införas.
...och ju mer du kläcker ur dig, ju mer irriterad blir jag på att inte få med dig i Rådet.... ;D
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

Grön Göling skrev:
rancor skrev: Detta är nog en fråga som skall tas upp i en annat forum men det är ett allt för farligt påstående att låta vara utan måste bemötas på en gång.

...och ju mer du kläcker ur dig, ju mer irriterad blir jag på att inte få med dig i Rådet.... ;D
Så jag är diskad då?
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

HakanS skrev: Så jag är diskad då?
Nix! Du är däremot noterad i våra rullor.... ;D ;D ;D ;D ;D
Okänd

Inlägg av Okänd »

Skulle någon vilja ha vänligheten att ta bort ig från Nomineringslistan med omedelbar verkan. Tack!

MVH/Malou
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Malou skrev: Skulle någon vilja ha vänligheten att ta bort ig från Nomineringslistan med omedelbar verkan. Tack!

MVH/Malou
Du tycker inte att det vore bättre om du satt med i Rådet och kunde göra något direkt och konkret åt sådant som behöver åtgärdas?

Jag ber dig att fundera ett tag till, men om din önskan kvarstår, så visst gör vi det.
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Malou skrev: Skulle någon vilja ha vänligheten att ta bort ig från Nomineringslistan med omedelbar verkan. Tack!

MVH/Malou
NEJ!!!  :-X :'( ???
Abusus non tollit usum
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

*bump*
Okänd

Inlägg av Okänd »

Ingen ide att bumpa tråden eller något annat.
Mitt beslut kvarstår.

MVH/Malou
Trill

Inlägg av Trill »

Urban Anjar skrev: Fast nu är det väl inte programmeringskunskaperna som är efterfrågade här. Vill inte se rådet ersatt med ett pythonskript.  ;)

if person=dummihuvet:
      banna(forever)
if person=snelhest:
      varning=0

Suck suck. Vi använder ju oss självklart av Bash.

Kod: Markera allt

#!/bin/bash
Trill=dumihuvet
Trill=person
if [ $person = $dumihuvet ]; then
banna $person
else
echo "Du är snäll"
OnTopic:
Listan verkar bra tycker jag.
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Malou skrev: Ingen ide att bumpa tråden eller något annat.
Mitt beslut kvarstår.

MVH/Malou
Jag respekterar ditt beslut Malou, men det var inte därför listan bumpades. Det var för att kanske fler skulle få den direkt in i synfältet.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Hej Grön Göling!
men det var inte därför listan bumpades. Det var för att kanske fler skulle få den direkt in i synfältet.
jag skyller på värmen här.
Jag respekterar ditt beslut Malou,
Tack det var snällt!

MVH/Malou
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Malou, jag respekterar också ditt beslut, men folk som tycker illa om situationer som den här är just sådana vi behöver i rådet.

De som vädrar morgonluft och tycker att det är skitkul när folk pucklar på varandra, helst under bältet, ska vi sky som pesten.

Jag respekterar, som sagt ditt beslut, men skulle uppskatta om du ändrade det.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Okänd

Inlägg av Okänd »

Mitt (än så länge) unika förslag, förutom de som redan står med:

ycc
Okänd

Inlägg av Okänd »

Hur ser aktuell lista ut hitintills?
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 13 gånger.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Hej Urban Anjar
Urban Anjar skrev: Malou, jag respekterar också ditt beslut, men folk som tycker illa om situationer som den här är just sådana vi behöver i rådet.

De som vädrar morgonluft och tycker att det är skitkul när folk pucklar på varandra, helst under bältet, ska vi sky som pesten.

Jag respekterar, som sagt ditt beslut, men skulle uppskatta om du ändrade det.
Tack för vänligheten  ;)

Jag återkommer senare idag (lite för mycket annat som rör sig i skallen just nu).

MVH/Malou
Okänd

Inlägg av Okänd »

CryingFreeman skrev: Mitt (än så länge) unika förslag, förutom de som redan står med:

ycc
Jag håller med
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Bobcat skrev: Hur ser aktuell lista ut hitintills?
Den lista som då samman ställts under en vecka, kommer att publiceras här på lördag. Sedan har alla en vecka till på sig att ev. nominera ytterligare medlemmar.
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"