Var vänliga se tråden:
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,10903.0.html
Postaren är missnöjd eftersom han anser sig orättmätigt modererad i en tidigare tråd, han vill också läsa den del av tråden som censurerats och ha en debatt i detta forum om modereringen varit riktig eller inte.
Moderatorn hänvisar till administrator som, såvitt jag vet, ännu inte yttrat sig. Moderatorn låser dessutom tråden utan motivering: "Tills vidare låser jag den här tråden tills det hela uppklarats."
Jag tycker att moderatorns uttalande är märkligt. "det hela uppklarats" tolkar jag som att administrator avjort om postaren har eller inte har rätt att läsa inläggen i tråden. Tråden skall alltså vara låst tills dess administrator avgjort postarens rätt att läsa inläggen. Skall tråden sedan låsas upp?
Jag tycker det är fel att låsa denna tråd. Det sker också utan motivering. Jag anser att det är mycket viktigt att kunna diskutera hur moderering sker. Att, utan motivering, låsa en tråd som vill diskutera moderering ger ett intryck av åsiktsförtryck.
Jag kräver att tråden omedelbart låses upp. Jag anser även att man skall ge oss alla tillgång till inläggen så att vi kan föra en diskussion om moderering. Nästan oberoende av vad det står i inläggen så anser jag att dom måste vara tillgängliga för alla i en diskussion om hur forum modereras.
Lås upp tråden "Vart är mina inlägg"
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Lås upp tråden "Vart är mina inlägg"
Senast redigerad av 1 ycc, redigerad totalt 11 gånger.
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
SV: Lås upp tråden "Vart är mina inlägg"
Jag flyttade inläggen i fråga till ett nytt forumsdel:
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/board,85.0.html
Där kan ni läsa själva inläggen.
Little John
Administrator
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/board,85.0.html
Där kan ni läsa själva inläggen.
Little John
Administrator
-
- Kontakt:
Tack.
Den tavlan som ni skapat med "borttagna och modererade inlägg för allmän läsning" hoppas jag kan avlasta spänningar.
Den tavlan som ni skapat med "borttagna och modererade inlägg för allmän läsning" hoppas jag kan avlasta spänningar.
Senast redigerad av 1 ycc, redigerad totalt 11 gånger.
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Tack för påminnelsen, kom precis hem och såg att vi nu flyttat alla modererade inlägg till en öppen del av forumet. Jag har nu låst upp tråden och lagt en länk till den nya delen.ycc skrev: Var vänliga se tråden:
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,10903.0.html
Postaren är missnöjd eftersom han anser sig orättmätigt modererad i en tidigare tråd, han vill också läsa den del av tråden som censurerats och ha en debatt i detta forum om modereringen varit riktig eller inte.
Moderatorn hänvisar till administrator som, såvitt jag vet, ännu inte yttrat sig. Moderatorn låser dessutom tråden utan motivering: "Tills vidare låser jag den här tråden tills det hela uppklarats."
Jag tycker att moderatorns uttalande är märkligt. "det hela uppklarats" tolkar jag som att administrator avjort om postaren har eller inte har rätt att läsa inläggen i tråden. Tråden skall alltså vara låst tills dess administrator avgjort postarens rätt att läsa inläggen. Skall tråden sedan låsas upp?
Jag tycker det är fel att låsa denna tråd. Det sker också utan motivering. Jag anser att det är mycket viktigt att kunna diskutera hur moderering sker. Att, utan motivering, låsa en tråd som vill diskutera moderering ger ett intryck av åsiktsförtryck.
Jag kräver att tråden omedelbart låses upp. Jag anser även att man skall ge oss alla tillgång till inläggen så att vi kan föra en diskussion om moderering. Nästan oberoende av vad det står i inläggen så anser jag att dom måste vara tillgängliga för alla i en diskussion om hur forum modereras.
Anledningen till mitt inlägg i den tråden var att det vart en hel del rabalder under den kvällen. Det behövdes tid att gå igenom senaste tidens händelser, och även ta beslut om vad som skulle göras. Nu har vi beslutat om en mkt öppnare moderering, och eftersom just den biten uppklarats så låses den upp.
Jag ber om ursäkt för om inlägget var otydligt.
Abusus non tollit usum
-
- Kontakt:
Tack. Jag tycker frågan handlagts bra nu. Att modererade inlägg finns tillgängliga för alla tror jag kommer att gynna forum. Jag hoppas det kan avlasta en del spänningar. En öppnare moderering tror jag är mycket bra. Som jag ser det så vinner vi på att alla kan vara med och diskutera reglerna för forum.
Senast redigerad av 1 ycc, redigerad totalt 12 gånger.