Jen skrev:
Hej!
Är lite intresserad av era åsikter om spelet, ni som har spelat det. Är det värt pengarna? Är det så likt Wow som 'alla' säger? Vad tycker ni allmänt om det? Alla åsikter är välkommna.
Är det kanske t o m ngn som vill ge bort den där sju-dagars testkoden man får med när man köper gametime?
MVH
Jen
Hej Jen!
Jag testade faktiskt spelet under betan, men fastnade inte på samma sätt som jag gjort med wow tidigare. Jag tror dock att jag tappat suget för MMO-spel överhuvudtaget (Jag har gjort ett försök med att komma igång med wow igen, men jag har helt enkelt ingen lust att sitta och levla en karaktär hela dagarna).
Spelet i sig var väldigt attraktivt och stämningen var väldigt harmonisk. Spelsättet är som en rak kopia av wow, fast i deras värld så att säga. En annan viktig sak att nämna är att spelet är uppbyggt på rätt mycket instanser, och inte bara 5-, 10- eller 40-manna instanser, utan ofta solo-instanser bara för en enda quest.
Jag har också hört att man följer en main quest genom hela spelet, vilket låter väldigt intressant.
Synd dock att det inte verkar fungera via wine.