Sid skrev:
Jag har ingen som helst avsikt att starta någon ideologisk diskussion i denna tråd. Vad jag menade med mitt inlägg var att eftersom GPL-förespråkare hitills har behandlats styvmoderligt i Ubuntu Sverige så kan det behövas en person från det lägret i LoCo rådet.
Det enda LoCorådet skall förespråka är vett och sans, människokännedom och erfarenhet, opartiskhet och rättvisa.
Det
handlar inte om teknikaliteter eller sådan frågor alls. Det handlar om samarbete, uppförande, ödmjukhet och vänlighet kombinerat med att ha torrt om fötterna i de frågor som kommer att uppkomma. Vad man förespråkar är egentligen inte intressant i sammanhanget. Man skall kunna förespråka självflagellation om så är, bara man gör det på ett fint sätt och inte tvingar sin åsikt på någon och framförallt på rätt ställe (i just nämnda fall, Caféet

).
GPS, DHL, GPL, DFDS eller andra bokstavspussel är ointressanta. Den idealiska rådsmedlemmen skall helst inte känna till en enda av dem.
Färdigdiskuterat om detta för min del. Skall du fortsätta diskussionen, Sid, så får du prata för dig själv.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018