Satt precis och tänkte om det fanns skriv och lässtöd i windows till ext3-partitioner, och hittade följande:
http://www.fs-driver.org/download.html
Installerade och monterade min Ubuntu-partition, och den hittade den finfint, och verkar kunna skriv bra.
Jag dualbootat för tillfället för att komma åt mina spel och sådär, men då kom jag tänka på följande:
Jag har en 160gb hårddisk.
Jag skulle kunna ge C: en 10 gb för Windows XP.
Och sen ge D: (där jag ska lagra installerade spel och liknande) mellan 10-30gb beroende på vad jag tycker känns bäst.
Då har vi gett Windows max 40 gb. Jag har oftast ett till två spel installerade samtidigt, så ett installerat spel plus eventuella backup-isos till dom spelen borde få plats på en 30gb. (vem orkar fiddla med CD-skivor när det finns Daemon Tools?)
Då har vi runt en 110gb att ge till Linux. Då tänkte jag att man kunde lagra alla mina backup-isos, musik och liknande på linuxpartitionen, och aktivera skrivstöd till NTFS i Ubuntu och sen hämta hem skrivstödet till ext2/ext3 i Windows. Då skulle jag kunna flytta runt mina backups mellan Windows- och Linuxpartitonen beroende på vilket spel jag skulle vilja spela. Med andra ord så behöver jag bara gå in i Windows när jag ska spela, och göra resten i Ubuntu.
Oj vilket långt inlägg det blev. Men nu så undrar jag vad ni tror om det här, tror ni att det skulle fungera bra? Skulle verkligen vara en fördel om det gjorde det, för jag tyckte det lät som en bra lösning