Detta är ju en taktik från MS sida. Bör TPB plocka bort MS torrents för att ta ställning för Free Software? Jag tycker inte det. TPB är inte rätt ställe att ta den fighten. Vad som krävs är inte censur utan utbildning. Hur som så spelar det ingen roll vad vi tycker om TPB de lyssnar nog inte på någon av ossplun skrev:Hursomhelst så är det då ett dilemma att tex MS satt det i system att även sprida sina program via piratkopiering, pengarna tar de sedan in på OEM marknaden där alla tvingas köpa sin OEM licens.

Rätt väg är att motverka att MS kan utföra samma taktik i andra sammanhang. T.ex. genom att titta på hur skolor använder MS mjukvaror eller förväntar sig att eleverna använder det. Pirapartiet tar aktivt ställning för att myndigheter (skolor) inte skall tvinga proprietärprogramvara på folk. Piratstudenterna driver denna frågan innom Uppsalas studenrkår.
Hmm. Med PB menar du Piratbyrån? Vet inte om de är så intresserade av att ge sig in i denna frågan också. I övrigt tycker jag att Stallman är rätt så pedagogisk. Det gäller bara att sprida budskapet. Ung Pirat skulle t.ex. kunna göra detta. Planen är att ha en Ung Pirat-förening på varje gymnasieskola i landet. Vad dessa sysslar med är förståss upp till dem, men just utbildning i frågor om DRM, IT-säkerhet, Free Software osv lär bli aktuellt. Ett samarbete med Ubuntu här kunde ju vara aktuellt.Hur man då pedagogiskt förklarar det här är ju en svår fråga, troligen så måste det till att även tex PB hjälper till att förklara det här "slaveriet".
Hehe, förhoppningsvis. Ju fler som "flyr till den fria världen" desto bättre.Hursomhelst så hoppas jag att några gör en "Format C:" efter den här debatten och inte sitter och tjuvkör sitt "junk"...
Vi har mycket arbete kvar...Dilemmat sedan är ju alla som egentligen inte bryr sig utan enbart "toktankar".....
På tal om media. Då och då så publicera kvällspressen listor med program för att "snabba upp datorn" eller något annat trams. Varför pressar ni inte lite på dem för att skriva om fria program?Slutligen så är då media och PirateBay än helt annan femma för där är situationen
en helt annan med giriga mediabolag.
Verkligen. Inte minst innom PP. Jag tycker som sagt att fler FOSS entusiaster borde ge sig in i debatten. Varför inte börja på PPs forum?Det behövs nog mer debatt... Tack !