..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Trill skrev:
Ut och demonstrera mot nassarna.
Ingen våldsdemonstration så ni kan vara lugna.
Titta på kravallerna på TV.
Själv hade jag terminens sista föreläsning idag, så imorgon ska jag försöka slappa så mkt som möjligt. På kvällen visar de sverige-island matchen på studentkåren, nästan ingen som går dit bryr sig om fotbollen, men de har fatöl till studentpriser (20kr ) och så får man träffa polarna och snacka skit.
ömm... jag vaknade precis... så... nationaldagen ska jag nog inte fira överhuvudtaget, tycker det är en ganska korkad sak att fira... men med lite tur träffar jag några polare senare ikväll... annars lär jag sitta här och, ja, göra det folk brukar göra när de sitter vid datorn antar jag (nje, inte titta på porr, det andra)
Idag är det inte kul att vara nazist i Stockholmstad kan jag säga. Marschen stördes från början av aktivister som stog några meter från tåget. Efter detta så kom det mer aktivister som stog och skrek slagord mot nazisterna. När de sista nazisterna hade gått förbi (SMR) så följdes tåget efter och slagord skreks ännu mer. När nazisterna svängde hade poliserna blockerat allting så att aktivisterna inte kunde följa efter vilket resulterade i att man kastade ägg mot nazisterna på slutet.
Det är jäkligt trist att nazister och andra gör nationaldagen politisk. Det borde vara en dag då vi lägger meningskiljaktigheter åt sidan och gemensamt firar landet vi bor i. Visst finns det mycket man kan klaga över i landet, men just idag borde vi fokusera på det vi kan vara stolta över och inte gå ut och demonstrera mot saker vi tycker är dåliga.
Lars skrev:
....borde vi fokusera på det vi kan vara stolta över och inte gå ut och demonstrera mot saker vi tycker är dåliga.
Hmmm....det var väl en tanke. Man skulle ju kunna anordna en positiv demonstration!
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly. ursprungligen medlem sedan 20061018