Meddelande om => Ett fel har uppstått!

Diskussion gällande forumet
Okänd

Meddelande om => Ett fel har uppstått!

Inlägg av Okänd »

Hej!

Har läst någonstans här på forumett i någon tråd. Men hittar tyvär inte den tråden nu.
Det gäller då man loggar in här på forumet. Detta har nu pågått i några dagar samt varje gång man loggar in här.
Då jag loggar in så kommer nedanstående meddelande upp. Visserligen inga större problem bara till att trycka på Startsida - knappen så är man inne på själva foruemt.
Hej Malou
Ett fel har uppstått!
Ämnet eller tavlan du letade efter verkar antingen inte existera, eller så har du inte behörighet att komma åt dem.

Någon som vet vad detta beror på?

MVH/Malou

EDIT:
Rättade till några stavfel. Stavar som en kratta idag.
Senast redigerad av 1 Malou, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: Meddelande om => Ett fel har uppstått!

Inlägg av Grön Göling »

Jahadu. Själv drabbas jag av Ubuntu-loggan och får återgå till inloggningen. Då brukar det gå bra.
Man undrar ju.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
voidoom

Inlägg av voidoom »

Malou skrev: Har läst någonstans här på forumett i någon tråd. Men hittar tyvär inte den tråden nu.
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topi ... l#msg81210
Christian Johansson

Inlägg av Christian Johansson »

Själv har jag problem med "Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök.". Tidigare markerades automatiskt alla inlägg som lästa när jag hade varit på forumet så när jag klickade på "Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök." dök verkligen bara inläggen sedan mitt senaste besök upp. Nu verkar det dock som markeringen av lästa inlägg inte fungerar längre så jag får bara fler och fler sidor varje dag när jag klickar på "Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök.". Idag är det uppe på 52 sidor.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Christian Johansson skrev: Nu verkar det dock som markeringen av lästa inlägg inte fungerar längre så jag får bara fler och fler sidor varje dag när jag klickar på "Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök.". Idag är det uppe på 52 sidor.
Tömmer du "private data" ofta i Firefox eller blockar cookisar ?
Christian Johansson

plun skrev: ...
Tömmer du "private data" ofta i Firefox eller blockar cookisar ?
...
Nej, jag blockar inte cookisar och jag brukar aldrig tömma "private data" (jag gissar att det är det som heter "känslig data" i min svenska version).

Jag är förresten ledsen för "trådnappningen". Jag borde nog startat en ny tråd för detta.
Christian Johansson

Jag kan förresten lägga till att jag besöker forumet från två olika datorer, en med Windows 2000 (Internet Explorer) och en med Ubuntu (Firefox), ofta besöker jag forumet från båda datorerna samma dag. Det kanske kan inverka.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Jag har inte märkt detta felet, men jag använder i stort sett samma dator jämnt när jag är här inne.
Vi har ju möblerat om lite bland tavlorna, kanske det som påverkar?

Jag ska prova lite från den andra datorn och får väl tvinga mej till att testa även från windoze också.  :P Återkommer med resultat lite senare.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Men....Ubuntu-loggan??
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jag får oxå upp en liten ubuntu logga emellanåt när man klickar på olika länkar.

Samma sak med "Ett fel har uppstått!
Ämnet eller tavlan du letade efter verkar antingen inte existera, eller så har du inte behörighet att komma åt dem."

Knepigt.  ???
Okänd

Inlägg av Okänd »

Christian Johansson skrev: Jag kan förresten lägga till att jag besöker forumet från två olika datorer, en med Windows 2000 (Internet Explorer) och en med Ubuntu (Firefox), ofta besöker jag forumet från båda datorerna samma dag. Det kanske kan inverka.
Yup... utan att kolla det så lagras ju informationen i just cookiesar i den dator man just använder.

Jag skulle inte se att det var särskilt klokt att man lagrade info i en forumsidas databas vad
som en användare läst eller ej.

:)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Funkar som smort här från båda datorerna med olika webbläsare och med olika OS. Det kanske har med IP-numret att göra?  ???
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Vet inte vad det kan bero på, men det är ju ett nytt fenomen....iallafall för mig.
Såg det för första gången häromveckan.
Christian Johansson

vulfgar skrev: Funkar som smort här från båda datorerna med olika webbläsare och med olika OS. Det kanske har med IP-numret att göra?  ???
Jag kan lägga till att de två datorerna jag använder är på helt olika nätverk; en hemma och en på jobbet. Idag står det för övrigt 55 sidor med olästa inlägg sedan mitt senaste besök, det växer alltså hela tiden. Det gjorde det dock inte precis i början när jag började komma hit. Jo, jag tror faktiskt att det gjorde det ibland men sedan återställde det sig av sig själv av någon anledning.
Skriv svar

Återgå till "Forum"