Nä, nu lägger jag av! :)
- HenrikAn
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Nä, nu lägger jag av! :)
Med anledning av hur tråden http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,10713.0/topicseen.html gick har jag funderat lite på det här med supporten och kommit fram till att det nog är bättre att jag håller mig borta. (Även om jag i ovan nämnda exempel tycker att jag försökte hjälpa till så märker jag att jag kan vara för lättprovocerad. Don't feed the... något)
Förhoppningsvis finns det någon annan nytta jag kan göra här...
Redan tidigare har jag med anledning av några intressanta diskussioner redan kommit fram till att jag kanske inte är speciellt lämplig som fadder då jag för det första inte har en dator yngre än 5 år och för det andra inte har full koll på Feistys alla smarta grafiska hjälpmedel.
Tänker jag rätt?
Förhoppningsvis finns det någon annan nytta jag kan göra här...
Redan tidigare har jag med anledning av några intressanta diskussioner redan kommit fram till att jag kanske inte är speciellt lämplig som fadder då jag för det första inte har en dator yngre än 5 år och för det andra inte har full koll på Feistys alla smarta grafiska hjälpmedel.
Tänker jag rätt?
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
- John Gilmore
SV: Nä, nu lägger jag av! :)
Nej... nu var det en något rörig tråd med många synpunkter bland det som skulle lösas.HenrikAn skrev: Tänker jag rätt?
Aldrig bra med en massa åsikter i en problemlösartråd, efteråt kan det komma fler åsikter/lösningar eller om man är osäker på en lösning och "passar" så hoppar flera in.
Sen kan man ju göra mycket med en 5 år gammal burk...

-
Just den tråden spårade ju ur lite grand (delvis mitt fel). Du var en av få som faktiskt försökte hjälpa till att lösa problemet. Sådant behövs, bra jobbat!
- HenrikAn
Jo, vi vet det. Men nästan alla nya användare har problem som jag aldrig råkar ut för (jag klarar inte ens av att köra beryl, jag blir yr. Dom kallar mig inte ASCII-Henke för ingenting!plun skrev:

- John Gilmore
- John Gilmore
Håller med.Lars skrev: Du var en av få som faktiskt försökte hjälpa till att lösa problemet. Sådant behövs, bra jobbat!
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Jag med!axel112 skrev:Håller med.Lars skrev: Du var en av få som faktiskt försökte hjälpa till att lösa problemet. Sådant behövs, bra jobbat!
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Det finns massor att göra.... vi måste ha fler trådar där man drar igång något och utforskar det som finns därute.HenrikAn skrev:Jo, vi vet det. Men nästan alla nya användare har problem som jag aldrig råkar ut för (jag klarar inte ens av att köra beryl, jag blir yr. Dom kallar mig inte ASCII-Henke för ingenting!plun skrev:
). Och jag håller verkligen med dig att man ska använda gui-vägen i första hand vilken jag alltså inte kan riktigt.
Enlightment tråden är ett exempel på en sådan tråd.
Bara hålla på med akut troubleshooting är ju ingen höjdare... det är därför
jag driver det här med enkla vettiga manualer för grundfunktioner så kan
vi göra sådant som är mer kreativt istället.

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ge inte upp!
Om du inte vill fortsätta som fadder må vara hänt, men sådana som du behövs här! För övrigt var vi flera som spårade ur i den tråden, men dit hörde inte du.
Om du inte vill fortsätta som fadder må vara hänt, men sådana som du behövs här! För övrigt var vi flera som spårade ur i den tråden, men dit hörde inte du.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- HenrikAn
Tack, men ändå... Jag gillar inte hur lätt jag retar upp mig på ologiska påståenden som "massor med fel i felkonsolen"...Bossieman skrev:Jag med!axel112 skrev:Håller med.Lars skrev: Du var en av få som faktiskt försökte hjälpa till att lösa problemet. Sådant behövs, bra jobbat!
Jag ska nog ägna mig åt något lugnare... Urbans datablad kanske...

- John Gilmore
- John Gilmore
- DeepThought
Jag kan av egen erfarenhet konstatera följande:
Det är ju självklart att du behövs, och sannerligen bidrar du med mycket här!
Om en väg att bidra med kunskap inte passar just dig, så finns det garanterat många andra vägar att gå!
Det är också viktigt att inte ta åt sig personligt när missförstånd och irritation uppstår, det är ju trots allt ett "anonymt" internetforum där vi kommunicerar via text. Detta är ju i vissa situationer tyvärr som upplagt för att irritation och missförstånd skall kunna ta onödiga proportioner..
Du gör ett bra jobb!
- Gammal hårdvara hindrar ingen (sitter själv på en 5 år gammal burk).
- Att inte kunna den grafiska vägen hindrar ingen (jag kör Xubuntu, och hittar dåligt i standard-gnome-miljön, även om jag börjat lära mig).

Om en väg att bidra med kunskap inte passar just dig, så finns det garanterat många andra vägar att gå!

Du gör ett bra jobb!
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Henrik. nästa gång så pröva räkna till tio när du blir förbannad så ska du se att det blir bättre. 

Njau... det kan vara bra att vädra ut ilska oxå..... jag vet...whac skrev: Henrik. nästa gång så pröva räkna till tio när du blir förbannad så ska du se att det blir bättre.![]()

Plun, kanske inte offentligt då. Då är det bättre att skälla lite på ungarna när man kommer hem istället. 

- Urban Anjar
- Kontakt:
Även om GUI-verktyg ska gå i första hand i nybörjartavlan, så finns det massor med platser där erfarenhet och flinkhet vid terminalen verkligen uppskattas. Det måste finnas en utveckling från GUI-nybörjare via mer avancerade användare till utvecklare. Alla måste inte gå hela vägen, men en del kan och vill ta steget och behöver även där hjälp och inspiration på vägen.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Jag viker inte en tum från sådant jag vet hur det sköts i andra länders forum.whac skrev: Plun, kanske inte offentligt då. Då är det bättre att skälla lite på ungarna när man kommer hem istället.![]()
Ingen skulle komma på tanken numera att ens skriva sådant som vår Debian vän
skrev.
Ev kritik sköter man på annat sätt eftersom man insett att det bara skadar Linux
att börja tjafsa mellan distributioner samt metodiker.
"Thats it" även i Sverige där alla istället ska ha rätten att göra sin egen lilla "egotripp"...

Ja, du var ju bättre än jag var.
Tycker definitivt du ska stanna.
Jag ska dock själv försöka bättra mig!
Dessutom verkade det där inte vara en supportfråga utan han klagade enbart.

Jag ska dock själv försöka bättra mig!

Dessutom verkade det där inte vara en supportfråga utan han klagade enbart.
Senast redigerad av 1 Trill, redigerad totalt 5 gånger.
Håller med Trill.
Verkar vara mer att han letat upp några småsaker så han fick en anledning till att fråga efter support, för att därefter starta en argumentation för och emot de olika webläsarna. Han sökte inte hjälp, mer ute efter diskussion.
Framgår tydligt tycker jag när man läser igenom tråden. Han kastade ut betet och tyvärr hade du oturen att fastna på hans krok.
Inget att bry sig om Henrik, keep up the good work mate.
Verkar vara mer att han letat upp några småsaker så han fick en anledning till att fråga efter support, för att därefter starta en argumentation för och emot de olika webläsarna. Han sökte inte hjälp, mer ute efter diskussion.
Framgår tydligt tycker jag när man läser igenom tråden. Han kastade ut betet och tyvärr hade du oturen att fastna på hans krok.
Inget att bry sig om Henrik, keep up the good work mate.
- HenrikAn
- John Gilmore
- John Gilmore
Nope... det blir inget bättre...HenrikAn skrev: Vad tror ni, funkar det att ersätta "Jag är fadder"-texten med:
Jag är inte fadder, RTFM!![]()

Däremot så ska då en okänd "newbie" kunna ifrågasätta saker o ting.. det är värre
om någon känd börjar kverulera över funktioner hos Ubuntu...

- HenrikAn
Nä, det var verkligen bara på skoj. 
Dom frågor jag fått som fadder har aldrig varit dumma. Är man lagd åt trollhållet vill man ha med så många som möjligt och ställer sina "frågor" i forumet...

Dom frågor jag fått som fadder har aldrig varit dumma. Är man lagd åt trollhållet vill man ha med så många som möjligt och ställer sina "frågor" i forumet...
- John Gilmore
- John Gilmore