Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Har inte labbat med den funktionen eftersom jag tycker det är bra att de rensas på skärmen.
Tackar plun, ska försöka släpa mig igenom den där tråden
Smaken är som baken!
MVH Louie
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar. Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Sitter och försöker få vädret att fungera, men det var inte det lättaste när det inte fungerar at skriva in ens postnr. Hur ska man göra?
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar. Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
Louie skrev:
Sitter och försöker få vädret att fungera, men det var inte det lättaste när det inte fungerar at skriva in ens postnr. Hur ska man göra?
Prövat att starta om Screenlets och/eller Daemon?
Jag fick inte vädret att fungera i början heller, men om jag inte missminner så började det fungera när jag hade startat om datorn.
Får prova med det hund Men ska det alltså bara vara att skriva in sitt postnr?
Hund skrev:
Du kan hämta det från http://weather.yahoo.com/
Jag som bor i Gävle har t.ex SWXX0006, vilket syns uppe i adressraden när man visar staden.
Tack hund det var det jag behövde
MVH
fast, var står ens zipcode om man söker på sin stad?
Har ett litet problem med screenlets. Efter att ha installerat screenlest så testade jag vilka som fanns. Dock när jag lagt till några screenlets till skrivbordet hänger sig det. Detta gör det veje gång jag startar upp det nu för den startar samma screenlets varje gång. Jag kan ej heller ta bort dom. jag har försökt avinstallera programmet helt inkl konfigurationsfiler med hjälp av synaptic men verkar inte hjälpa. Någon som har något förslag?
Har ett litet problem med screenlets. Efter att ha installerat screenlest så testade jag vilka som fanns. Dock när jag lagt till några screenlets till skrivbordet hänger sig det. Detta gör det veje gång jag startar upp det nu för den startar samma screenlets varje gång. Jag kan ej heller ta bort dom. jag har försökt avinstallera programmet helt inkl konfigurationsfiler med hjälp av synaptic men verkar inte hjälpa. Någon som har något förslag?
Jag kör beryl med Xgl och Feisty Fawn.
//Lobo
Jag föredrar Synaptic, då när man högerklickar kan man välja complete removal (Alla inställningar tas även bort då).
Men inställningarna för Screenlets borde väl sparas här: /home/användarnamn/.screenlets/
Jag kör beryl med Xgl och Feisty Fawn.
//Lobo
Jag föredrar Synaptic, då när man högerklickar kan man välja complete removal (Alla inställningar tas även bort då).
Men inställningarna för Screenlets borde väl sparas här: /home/användarnamn/.screenlets/
Trodde också det skulle hjälpa. Har både kört complete remove, och tagit bort katalogen. Men det hjälper inte. Samma screenlets startas fortfarande efter jag installerar om screenlets och kör igång.