Varför så många tavlor?

Diskussion gällande forumet
Bowmore

Varför så många tavlor?

Inlägg av Bowmore »

Urban, det är ingen lätt fråga du bollar över  :)

Om Skrivbordet ska vara en tavla eller deltavla är kanske en smaksak. Tråden finns ju och det är bra. Om man t.ex betraktar Program mer som "nyttoprogram" så känns det mer naturligt för mig att Skrivbordet läggs som en egen tavla. Här handlar det mer om bakgrunder, eyecandies, 3D, dockor, osv.

Övrig support har jag svårt att greppa. Vad är den tänkt för? Om det är övriga programämnen förutom Skrivbordet, Ljud/Video/Multimedia och Spel så täcks väl det av huvudtråden Program.

Till sist, finns det ett behov av en tavla för Övrig support, dvs frågor som dyker upp och inte har någon naturligt plats i de andra tavlorna? Kommer inte på nåt just nu så det kanske inte behövs.

//Ändrade tillbaks rubriken eftersom inlägget av misstag flyttades med när ämnet delades //vulfgar
Senast redigerad av 1 vulfgar, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

SV: Varför så många tavlor?

Inlägg av Urban Anjar »

Urban Anjar skrev: Som ni märker flyttar vi i dagarna runt en del bland tavlorna. Ursäkta röran, det blir fler omflyttningar! Syftet är i alla fall att det i slutändan ska bli mer överskådligt och lättare att hitta.  Färre tavlor kan vi inte lova, men de viktigaste kommer att bli lättare att hitta.

Problemen med grafikkort och trådlösa kort har gjort att vi har skapat särskilda undertavlor för dessa områden. När buggarna är fixade kanske detta kan läggas in i Hårdvara igen.

Lite om det som gjorts och "tänket" bakom:

"Pekpinnarna" har slagits samman till Information

Nybörjartavlan har fått en mer framträdande plats, så att nybörjarna hittar dit lättare. Respektera att den tavlan är för just nybörjare.

Vi skiljer nu mellan Installation och konfigurering av Ubuntu Linux  och Använda Ubuntu Linux. För de flesta är trots allt installation och konfigurering något man fixar på någon timme. Använder Ubuntu gör man resten av livet --- förhoppningsvis. Därför kommer de tavlorna säkert att behöva och få mer utrymme allteftersom.

Verkstaden innehåller mer experimentella grejor. Personligen tycker jag emellertid att programmering ska flyttas till användning. Vad tycker ni?

Engagera dig, var med och påverka är väl rätt självförklarande hoppas jag.

Övrigt --- är ingen lyckad rubrik tycker jag. Förslag?

Övriga operativsystem --- var ska vi göra av dem? Verkstaden?
Hmm, kanske dags att ta upp den här tråden igen, så att vi inte tappar tempo. Jag vill gärna se lite tydligare fokus på Användning... . Argumentet för det ser ni ovan. Dit med Programmering och  lyft upp Skrivbordet, Ljud/Video/Multimedia och Spel.

Skrivbordet associerade jag fel till i början, tänkte på ordbehandlare och kalkylprogram. Döp om det till Ögongodis på skrivbordet eller något sådant, så man fattar.

Program skulle kanske heta Nyttoprogram eller något sådant.

Vad säger ni andra?
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Emil.s
Kontakt:

SV: Varför så många tavlor?

Inlägg av Emil.s »

Vet inte om det behövs, men man kanske borde lägga en "Wiki" tavla under "Ubuntu sverige"?
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Skriv svar

Återgå till "Forum"