packa upp i rar
-
packa upp i rar
Hur packar man upp i rar? Har hämtat en torrent som är packat i rar och när jag väljer ”packa upp här” så gör den en ny pärm, och i den pärmen packar den upp filen som i detta fall är en .img fil. När den har packat upp filen begär den lösenord som jag fyllt i och då tar den bort filen som den just packat upp och börjar om igen, fattar inte hur jag skall göra.
Lasse P
Lasse P
SV: packa upp i rar
Har själv tagit ner filmer så, o ja dubbel klickar bara på den första
rar filen o kollar så filen i så stor som filmen. (runt 4g)
väljer att packa upp i samma mapp som alla rar filerna
ligger, o sen lägger sig hela img filen där o går utan problem.
rar filen o kollar så filen i så stor som filmen. (runt 4g)
väljer att packa upp i samma mapp som alla rar filerna
ligger, o sen lägger sig hela img filen där o går utan problem.
Packar du upp med Archive Manager eller hur gör du? Det kan ju vara att paketen unrar och rar inte är installerade (fast då borde det väl inte gå att packa upp?).
Prova med:
i terminal (eller sök efter paketen i synaptic så får du det grafiskt).
Prova med:
Kod: Markera allt
sudo apt-get install unrar rar
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Du saknar förmodligen programmet unrar. Gör så här:
1. Starta Synaptic från system, administration
2. Gå till inställningar, förråd
3. Markera alternativet för multiverse och stäng dialogrutan
4. Klicka på Läs om
5. Leta upp unrar och markera för installation
6. Klicka på verkställ
1. Starta Synaptic från system, administration
2. Gå till inställningar, förråd
3. Markera alternativet för multiverse och stäng dialogrutan
4. Klicka på Läs om
5. Leta upp unrar och markera för installation
6. Klicka på verkställ
nej, har du inte rar kan du inte ens öppna filenKerath skrev: Packar du upp med Archive Manager eller hur gör du? Det kan ju vara att paketen unrar och rar inte är installerade (fast då borde det väl inte gå att packa upp?).
Prova med:
i terminal (eller sök efter paketen i synaptic så får du det grafiskt).Kod: Markera allt
sudo apt-get install unrar rar
-
Var ganska säker på att jag installerat unrar tidigare, men jag gick till Synaptic och bockade i unrar och gjorde installationen. Gjorde som tidigare, högerklick på första rar-filen .00 och valde packa upp här och då gör den en ny pärm med samma namn som rarfilen och i den lägger den img filen som packas upp, och när den nått 4,4 gig dyker det upp en ruta som vill att jag skriver in lösenordet i. När jag skrivit in det raderas img-filen och den börjar packa upp igen, alltså samma som innan. I Synaptic fanns det två alternativ en unrar och en unrar free, jag valde den första.
Lasse P
Typiskt! Denna torrenten blev nukad p.g.a. att den inte gick att packa upp. Klart att man skulle få en korrupt fil på första Linux försöket, har testat med ett annat rar-arkiv utan problem, så det var inget fel här. Tack för hjälpen i alla fall.
Lasse P
Lasse P
Typiskt! Denna torrenten blev nukad p.g.a. att den inte gick att packa upp. Klart att man skulle få en korrupt fil på första Linux försöket, har testat med ett annat rar-arkiv utan problem, så det var inget fel här. Tack för hjälpen i alla fall.
Lasse P
Senast redigerad av 1 Lasse Pamdal, redigerad totalt 3 gånger.
Det rör sig uppenbarligen om piratkopierat material, för framtida diskution rörande detta får du vända dig till ett något annat forum.Lasse Pamdal skrev: Var ganska säker på att jag installerat unrar tidigare, men jag gick till Synaptic och bockade i unrar och gjorde installationen. Gjorde som tidigare, högerklick på första rar-filen .00 och valde packa upp här och då gör den en ny pärm med samma namn som rarfilen och i den lägger den img filen som packas upp, och när den nått 4,4 gig dyker det upp en ruta som vill att jag skriver in lösenordet i. När jag skrivit in det raderas img-filen och den börjar packa upp igen, alltså samma som innan. I Synaptic fanns det två alternativ en unrar och en unrar free, jag valde den första.
Lasse P
Lasse P

Mvh Hund.
Edit:
Tydligen är diskution om piratkopierat material tillåtet nu. Så tråden låses upp.
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 4 gånger.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Jag tror att det mer handlar om en bugg i arkivet som med all troligeht är skapat i windows. Då kan Ubuntu ibland få för sig att det är lösenordsjyddat när det inte är.
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
När arkivet har varit skadat för mig så har jag blivit tillfrågad lösenord.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!