???

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Okänd

???

Inlägg av Okänd »

plun skrev:
Trill skrev: Fan vad jobbigt när alla trådar låses så man aldrig kan diskutera någonting färdigt.
Jo men det finns andra klotterplank om man vill diskutera  ;)

Det här är Ubuntu Sveriges forum...företräder Ubuntu. 

:)
Och där har vi Ubuntu Sveriges dokumentationsansvarige. Företräder NVidia...
Okänd

???

Inlägg av Okänd »

Sid skrev: Och där har vi Ubuntu Sveriges dokumentationsansvarige. Företräder NVidia...
Tjau.... hoppa ombord så kanske du ser saker o ting annorlunda.

http://www.opencompositing.org/portal.php

Alla världens distar samlas på ett ställe....inkl nVidia o ATI.
Målet är att göra något som är bättre och roligare än MS o Apples dito.

Just idag så buggar Emerald men då får man köra Beryl  eller Compiz..

;)
Okänd

???

Inlägg av Okänd »

Just idag så buggar Enlightenment också. Trots fria drivrutiner
Trill

???

Inlägg av Trill »

Bossieman skrev:
Trill skrev: Fan vad jobbigt när alla trådar låses så man aldrig kan diskutera någonting färdigt.
Nån specifik du tänker på?
Japp. Tråden då jag försökte få Stoffepojken att FreedomZero är den grundläggande friheten.
Okänd

???

Inlägg av Okänd »

Trill skrev:
Bossieman skrev:
Japp. Tråden då jag försökte få Stoffepojken att FreedomZero är den grundläggande friheten.
Lägg ner det. Du kommer inte få Stoffepojken någonstans. Har du invändningar på hur vi sköter distributionen så tycker jag du ska ta det med mig i pm eller på Bugzilla. FreedomZero intresserar mig inte det minsta. Men lycka till med det framöver.
Okänd

???

Inlägg av Okänd »

Trill skrev:
Bossieman skrev:
Vilket svar du fick.... ??? 

Jag är FRI i min burk.... jag kompromissar angående mitt grafikkort men det står jag ut med.

Annars råder total FRIHET...jag använder, jag ändrar, jag har synpunkter.

Jaja... ;)
Okänd

???

Inlägg av Okänd »

plun skrev:
Trill skrev:
Bossieman skrev:

Jag är FRI i min burk.... jag kompromissar angående mitt grafikkort men det står jag ut med.

Jaja... ;)
Du har inte förstått någonting. Jag skiter i vad du har i din burk. Det som är läskigt är att du påverkar andra att använda skiten. Som dokumentationsansvarig för Ubuntu Sverige så ska det första råd du ger till nya användare alltid vara fri mjukvara. Ingen vinner någonting på att du får folk att använda Nvidias eller ATI:s drivrutiner.
Okänd

???

Inlägg av Okänd »

Sid skrev:
plun skrev:
Trill skrev:
Bossieman skrev:

Jaja... ;)
Du har inte förstått någonting. Jag skiter i vad du har i din burk. Det som är läskigt är att du påverkar andra att använda skiten. Som dokumentationsansvarig för Ubuntu Sverige så ska det första råd du ger till nya användare alltid vara fri mjukvara. Ingen vinner någonting på att du får folk att använda Nvidias eller ATI:s drivrutiner.
-1 
Användarvisningsbild
whac
Kontakt:

???

Inlägg av whac »

Vad leder denna diskussionen till? Ingenting, nu tar vi och tänker på något annat, att grilla kanske, eller ännubättre, hålla sig till ämnet.
Bowmore

???

Inlägg av Bowmore »

Det finns lika många synpunkter som människor, kanske ännu fler  :)

Själv tycker jag att det mesta i det nya upplägget är bra. Att plocka ut grafik-  och trådlösa nätverkskort verkar naturligt, även om det tog ett tag innan jag upptäckte det. Välkommet.

Det som känns mer ologiskt är dettavlorna under program, speciellt skrivbordet och övrig support, men huvudsaken är ändå att man lär sig hitta.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

???

Inlägg av Urban Anjar »

Bowmore skrev: Det finns lika många synpunkter som människor, kanske ännu fler  :)

Själv tycker jag att det mesta i det nya upplägget är bra. Att plocka ut grafik-  och trådlösa nätverkskort verkar naturligt, även om det tog ett tag innan jag upptäckte det. Välkommet.

Det som känns mer ologiskt är dettavlorna under program, speciellt skrivbordet och övrig support, men huvudsaken är ändå att man lär sig hitta.
Jag tror inte vi är riktigt färdiga där... Hur vill du ha det?
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: ???

Inlägg av vulfgar »

whac skrev: Vad leder denna diskussionen till? Ingenting, nu tar vi och tänker på något annat, att grilla kanske, eller ännubättre, hålla sig till ämnet.
Låter som en mycket bra idé!  ;D
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Smygis
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Smygis »

Men vad fan är dethär :'(

Snälla, Värme och kärlek... Värme, Och kärlek.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
Användarvisningsbild
Kerath

Inlägg av Kerath »

Eftersom det inte finns några fria 3D-drivrutiner till Linux så är det väl inte så konstigt att dessa rekomenderas? Jag förstår iochförsig hur du tänker men försök sätta dig in i andras situation också, ska man spela något spel så måste man ha Nvidia/ATI-drivrutiner.
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!

Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Sid skrev:
plun skrev:
Trill skrev:
Bossieman skrev:

Jaja... ;)
Då kan du ju visa mig hur jag får igång mitt ATI Mobility Radeon X1600 med "radeon" drivaren. ;)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Smygis skrev: Men vad fan är dethär :'(

Snälla, Värme och kärlek... Värme, Och kärlek.
*håller om dig med det*

Låt inte osämjan mellan två kontrahenter sprida sig vidare som ett virus på forumet! Då bevisar ni ju bara en sak som jag absolut inte tror ni är här för.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Okänd

Inlägg av Okänd »

Grön Göling skrev: Låt inte osämjan mellan två kontrahenter sprida sig vidare som ett virus på forumet!
Behöver ni en spywarehunter som rensar rent så säg till. Men vänta inte för länge bara  ;)

PS: Ber om ursäkt. Men kunde inte låta bli  ;)

MVH/Malou
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Malou skrev:
Grön Göling skrev: Låt inte osämjan mellan två kontrahenter sprida sig vidare som ett virus på forumet!
Behöver ni en spywarehunter som rensar rent så säg till. Men vänta inte för länge bara  ;)

PS: Ber om ursäkt. Men kunde inte låta bli  ;)

MVH/Malou
Jag kan se dig tassa runt med förstoringsglas och konstig mössa.... ;D ;D
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Trill

Inlägg av Trill »

Sid skrev:
Trill skrev:
Bossieman skrev:
Lägg ner det. Du kommer inte få Stoffepojken någonstans. Har du invändningar på hur vi sköter distributionen så tycker jag du ska ta det med mig i pm eller på Bugzilla. FreedomZero intresserar mig inte det minsta. Men lycka till med det framöver.
Jahapp. Antar då att du skiter fullständigt i GPL.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Trill skrev: Jahapp. Antar då att du skiter fullständigt i GPL.
Strunt i GPL nu så har vi kul med "fri mjukvara".

"Amrisarna" sköter det här så det blir nog bra.

För den som ev vill sätta sig in i turerna så rekommenderas Groklaw för att på något sätt kunna argumetera om detta.

http://www.groklaw.net/

Det blir alltmer komplicerat..... 8)

"Fri mjukvara"    ;)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"