Lord of the Rings online

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
TMDCA

Lord of the Rings online

Inlägg av TMDCA »

Hej!
Är lite intresserad av era åsikter om spelet, ni som har spelat det. Är det värt pengarna? Är det så likt Wow som 'alla' säger? Vad tycker ni allmänt om det? Alla åsikter är välkommna.

Är det kanske t o m ngn som vill ge bort den där sju-dagars testkoden man får med när man köper gametime?  ;D

MVH
Jen
The Mysterious Dot Com Angel
ipx

SV: Lord of the Rings online

Inlägg av ipx »

Jen skrev: Hej!
Är lite intresserad av era åsikter om spelet, ni som har spelat det. Är det värt pengarna? Är det så likt Wow som 'alla' säger? Vad tycker ni allmänt om det? Alla åsikter är välkommna.

Är det kanske t o m ngn som vill ge bort den där sju-dagars testkoden man får med när man köper gametime?  ;D

MVH
Jen
Hej Jen!

Jag testade faktiskt spelet under betan, men fastnade inte på samma sätt som jag gjort med wow tidigare. Jag tror dock att jag tappat suget för MMO-spel överhuvudtaget (Jag har gjort ett försök med att komma igång med wow igen, men jag har helt enkelt ingen lust att sitta och levla en karaktär hela dagarna).

Spelet i sig var väldigt attraktivt och stämningen var väldigt harmonisk. Spelsättet är som en rak kopia av wow, fast i deras värld så att säga. En annan viktig sak att nämna är att spelet är uppbyggt på rätt mycket instanser, och inte bara 5-, 10- eller 40-manna instanser, utan ofta solo-instanser bara för en enda quest.

Jag har också hört att man följer en main quest genom hela spelet, vilket låter väldigt intressant.

Synd dock att det inte verkar fungera via wine.  :'(
Can somebody PLEASE think of the children?
Användarvisningsbild
TMDCA

Inlägg av TMDCA »

ipx skrev: Hej Jen!

Jag testade faktiskt spelet under betan, men fastnade inte på samma sätt som jag gjort med wow tidigare. Jag tror dock att jag tappat suget för MMO-spel överhuvudtaget (Jag har gjort ett försök med att komma igång med wow igen, men jag har helt enkelt ingen lust att sitta och levla en karaktär hela dagarna).

Spelet i sig var väldigt attraktivt och stämningen var väldigt harmonisk. Spelsättet är som en rak kopia av wow, fast i deras värld så att säga. En annan viktig sak att nämna är att spelet är uppbyggt på rätt mycket instanser, och inte bara 5-, 10- eller 40-manna instanser, utan ofta solo-instanser bara för en enda quest.

Jag har också hört att man följer en main quest genom hela spelet, vilket låter väldigt intressant.

Synd dock att det inte verkar fungera via wine.  :'(
Okej, det lät faktiskt ganska skoj. Eller åtminstone ngt att roa sig med till Age of Conan kommer i höst.
Ska fundera på om man ska gå och investera i spelet kanske

Tack för ditt svar

Mvh
Jen
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Jag lirade också under betan, blev fast!
Trist att det inte går under wine...måste man väl köra i XP via virutalbox då.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Detta är ju ett WOW-look-a-like som kostar gratis.. http://lastchaos.aeriagames.com :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

Jag spelade Regnum en hel del under BETA-perioden:
http://www.regnumonline.com.ar/index.php?sec=0&l=1

Enda haken är väl att de flesta som spelar pratar spanska (jag är med i en spansk klan, men jag kan inte påstå att jag tycker att diskussionerna är så givande ;)). Nu spelar jag inte så mycket, mest för att jag inte lyckats lösa ett drygt seg-fault..

Hund: Vet du om Last Chaos fungerar i Wine? Eller finns det en Linux-klient?
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Användarvisningsbild
TMDCA

Inlägg av TMDCA »

Nu har jag gått och beställt Lord of the Rings Online, det kommer i morgon. ^^
Hittade det ganska billigt på Webhallen.com. 299 kr + frakt. Har inte sett det ute i affärerna för mindre än 400 kr faktiskt. Hoppas bara det är bra och värt pengarna =)

Tack för era svar allihopa

Mvh
jen
ipx

Inlägg av ipx »

Jen skrev: Nu har jag gått och beställt Lord of the Rings Online, det kommer i morgon. ^^
Hittade det ganska billigt på Webhallen.com. 299 kr + frakt. Har inte sett det ute i affärerna för mindre än 400 kr faktiskt. Hoppas bara det är bra och värt pengarna =)

Tack för era svar allihopa

Mvh
jen
Det låter übertrevligt! Du får gärna skriva en mindre recension här och berätta vad du tyckte om spelet! :)
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

yep gör det :)
Användarvisningsbild
TMDCA

Inlägg av TMDCA »

Min recension kommer här:
Har bara spelat ungefär två dar (jobbet har ta't upp all min tid) och dingade lvl 10 i natt. Hittils måste jag säga att jag är ganska imponerad av det. Världen är väldigt lik den man ser i filmerna och den som beskrivs i böckerna. Shire är ett väldigt fint ställe och de där små husen som är inbyggda i kullarna är där, det finns även aleer som är upplysta på kvällen.  ;D
De första timmarna när man spelar tutorialen var ganska tråkiga, "gå och döda 5 vildsvin/grisar och ta med köttet hit". Men när man väl kommit förbi det börjar det bli roligt. Folket som spelar är väldigt trevliga och trots jag bara är lvl 10 har jag fått ett par invites till fellowships (guilds).
De olika raserna och klasserna presenteras på deras hemsida:
http://www.lotro-europe.com/gameinformation.php

Ni får fråga om det är ngt, hoppas jag kan svara - har inte riktigt kommit in i det ännu...

MVH
Jen
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

Ge gärna ännu en rescension senare när du har spelat det längre, så vi vet att spelet håller i längden :)
Användarvisningsbild
preat

Inlägg av preat »

Lite tråkigt att det bara går till xp å vista..  >:(
// CS is Half Life || Q3 is a Life Style \\
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

onekligen :'(
ipx

Inlägg av ipx »

Jag sitter nu och kopierar över filer från min virtual box (winxp) för att testa 7-dagars trialen som startade för 2 dagar sen. :) Enligt winehq ska det gå att få igång spelet så det flyter på helt ok :)

http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=8986
Användarvisningsbild
wsod
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av wsod »

Testade spelet på en 2 dagars period. Rätt kul när man spelar med kompisar måste jag säga. Det liknar World of Warcraft, det kan man lugnt säga.

Jag fick dra över det uppdaterade spelet från min Vista installation och sedan använda ett script (lotrolauncher) för att ersätta .net launchern de använder. Var även tvungen att ändra till win2k i winecfg och ändra UserPreferences.ini. Men som sagt det mesta står ju under wine's hjälp sida. Det var lite svårt att få det fungera bra till Linux om vi säger så.

Ett bra spel dock. Väntar på Jumpgate Evolution eller Darkfall ska komma ut dock. =)
System specs: E6400@2.7GHz, 2GB 667 MHz, 8800GT, MSI P965 Neo
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Hur är det egentligen med grafiken?

Det var ju suveränt läckert att lira med allt påslaget när det flöt, men jag antar att det är en del restriktioner på den fronten ???
Användarvisningsbild
wsod
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av wsod »

Den va urkass.  :-\

Men ATI har ju aldrig vart bra med Linux drivrutinerna så det kan ju bero på det. Sen "tweaka" jag inte så mycket med inställningarna dock.
System specs: E6400@2.7GHz, 2GB 667 MHz, 8800GT, MSI P965 Neo
ipx

Inlägg av ipx »

Jag har faktiskt gått och köpt spelet, är nu level 32 captain. :)

Jag har spelat under WinXP (och installerade det endast därför) eftersom det inte gick att få igång flytande med min dator under ubuntu. Det har dock skett förbättringar senaste drivrutin-släppen för ati samt de nya wine-versionerna, så jag tror nog att jag kan få igång det inom några veckor :)

Har man väl fått igång det under linux är det nog ingen större idé att börja tänka på att köra med fin grafik, även om grafiken i spelet kan bli riktigt fin. :)

TMDCA: Spelar du fortfarande? Vilken server och vad har du för karaktär(er)?
Senast redigerad av 1 ipx, redigerad totalt 8 gånger.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"