Och där har vi Ubuntu Sveriges dokumentationsansvarige. Företräder NVidia...plun skrev:Jo men det finns andra klotterplank om man vill diskuteraTrill skrev: Fan vad jobbigt när alla trådar låses så man aldrig kan diskutera någonting färdigt.
Det här är Ubuntu Sveriges forum...företräder Ubuntu.
![]()
???
???
???
Tjau.... hoppa ombord så kanske du ser saker o ting annorlunda.Sid skrev: Och där har vi Ubuntu Sveriges dokumentationsansvarige. Företräder NVidia...
http://www.opencompositing.org/portal.php
Alla världens distar samlas på ett ställe....inkl nVidia o ATI.
Målet är att göra något som är bättre och roligare än MS o Apples dito.
Just idag så buggar Emerald men då får man köra Beryl eller Compiz..

???
Lägg ner det. Du kommer inte få Stoffepojken någonstans. Har du invändningar på hur vi sköter distributionen så tycker jag du ska ta det med mig i pm eller på Bugzilla. FreedomZero intresserar mig inte det minsta. Men lycka till med det framöver.Trill skrev:Japp. Tråden då jag försökte få Stoffepojken att FreedomZero är den grundläggande friheten.Bossieman skrev:Nån specifik du tänker på?Trill skrev: Fan vad jobbigt när alla trådar låses så man aldrig kan diskutera någonting färdigt.
???
Vilket svar du fick....Trill skrev:Japp. Tråden då jag försökte få Stoffepojken att FreedomZero är den grundläggande friheten.Bossieman skrev:Nån specifik du tänker på?Trill skrev: Fan vad jobbigt när alla trådar låses så man aldrig kan diskutera någonting färdigt.

Jag är FRI i min burk.... jag kompromissar angående mitt grafikkort men det står jag ut med.
Annars råder total FRIHET...jag använder, jag ändrar, jag har synpunkter.
Jaja...

???
Du har inte förstått någonting. Jag skiter i vad du har i din burk. Det som är läskigt är att du påverkar andra att använda skiten. Som dokumentationsansvarig för Ubuntu Sverige så ska det första råd du ger till nya användare alltid vara fri mjukvara. Ingen vinner någonting på att du får folk att använda Nvidias eller ATI:s drivrutiner.plun skrev:Vilket svar du fick....Trill skrev:Japp. Tråden då jag försökte få Stoffepojken att FreedomZero är den grundläggande friheten.Bossieman skrev:Nån specifik du tänker på?Trill skrev: Fan vad jobbigt när alla trådar låses så man aldrig kan diskutera någonting färdigt.
![]()
Jag är FRI i min burk.... jag kompromissar angående mitt grafikkort men det står jag ut med.
Jaja...![]()
???
-1Sid skrev:Du har inte förstått någonting. Jag skiter i vad du har i din burk. Det som är läskigt är att du påverkar andra att använda skiten. Som dokumentationsansvarig för Ubuntu Sverige så ska det första råd du ger till nya användare alltid vara fri mjukvara. Ingen vinner någonting på att du får folk att använda Nvidias eller ATI:s drivrutiner.plun skrev:Vilket svar du fick....Trill skrev:Japp. Tråden då jag försökte få Stoffepojken att FreedomZero är den grundläggande friheten.Bossieman skrev:Nån specifik du tänker på?Trill skrev: Fan vad jobbigt när alla trådar låses så man aldrig kan diskutera någonting färdigt.
![]()
Jaja...![]()
???
Vad leder denna diskussionen till? Ingenting, nu tar vi och tänker på något annat, att grilla kanske, eller ännubättre, hålla sig till ämnet.
???
Det finns lika många synpunkter som människor, kanske ännu fler 
Själv tycker jag att det mesta i det nya upplägget är bra. Att plocka ut grafik- och trådlösa nätverkskort verkar naturligt, även om det tog ett tag innan jag upptäckte det. Välkommet.
Det som känns mer ologiskt är dettavlorna under program, speciellt skrivbordet och övrig support, men huvudsaken är ändå att man lär sig hitta.

Själv tycker jag att det mesta i det nya upplägget är bra. Att plocka ut grafik- och trådlösa nätverkskort verkar naturligt, även om det tog ett tag innan jag upptäckte det. Välkommet.
Det som känns mer ologiskt är dettavlorna under program, speciellt skrivbordet och övrig support, men huvudsaken är ändå att man lär sig hitta.
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
???
Jag tror inte vi är riktigt färdiga där... Hur vill du ha det?Bowmore skrev: Det finns lika många synpunkter som människor, kanske ännu fler
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: ???
Låter som en mycket bra idé!whac skrev: Vad leder denna diskussionen till? Ingenting, nu tar vi och tänker på något annat, att grilla kanske, eller ännubättre, hålla sig till ämnet.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Eftersom det inte finns några fria 3D-drivrutiner till Linux så är det väl inte så konstigt att dessa rekomenderas? Jag förstår iochförsig hur du tänker men försök sätta dig in i andras situation också, ska man spela något spel så måste man ha Nvidia/ATI-drivrutiner.
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Då kan du ju visa mig hur jag får igång mitt ATI Mobility Radeon X1600 med "radeon" drivaren.Sid skrev:Du har inte förstått någonting. Jag skiter i vad du har i din burk. Det som är läskigt är att du påverkar andra att använda skiten. Som dokumentationsansvarig för Ubuntu Sverige så ska det första råd du ger till nya användare alltid vara fri mjukvara. Ingen vinner någonting på att du får folk att använda Nvidias eller ATI:s drivrutiner.plun skrev:Vilket svar du fick....Trill skrev:Japp. Tråden då jag försökte få Stoffepojken att FreedomZero är den grundläggande friheten.Bossieman skrev:Nån specifik du tänker på?Trill skrev: Fan vad jobbigt när alla trådar låses så man aldrig kan diskutera någonting färdigt.
![]()
Jaja...![]()

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
- Grön Göling
- Städsegrön
*håller om dig med det*Smygis skrev: Men vad fan är dethär
Snälla, Värme och kärlek... Värme, Och kärlek.
Låt inte osämjan mellan två kontrahenter sprida sig vidare som ett virus på forumet! Då bevisar ni ju bara en sak som jag absolut inte tror ni är här för.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Behöver ni en spywarehunter som rensar rent så säg till. Men vänta inte för länge baraGrön Göling skrev: Låt inte osämjan mellan två kontrahenter sprida sig vidare som ett virus på forumet!

PS: Ber om ursäkt. Men kunde inte låta bli

MVH/Malou
- Grön Göling
- Städsegrön
Jag kan se dig tassa runt med förstoringsglas och konstig mössa....Malou skrev:Behöver ni en spywarehunter som rensar rent så säg till. Men vänta inte för länge baraGrön Göling skrev: Låt inte osämjan mellan två kontrahenter sprida sig vidare som ett virus på forumet!
PS: Ber om ursäkt. Men kunde inte låta bli
MVH/Malou

En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
Jahapp. Antar då att du skiter fullständigt i GPL.Sid skrev:Lägg ner det. Du kommer inte få Stoffepojken någonstans. Har du invändningar på hur vi sköter distributionen så tycker jag du ska ta det med mig i pm eller på Bugzilla. FreedomZero intresserar mig inte det minsta. Men lycka till med det framöver.Trill skrev:Japp. Tråden då jag försökte få Stoffepojken att FreedomZero är den grundläggande friheten.Bossieman skrev:Nån specifik du tänker på?Trill skrev: Fan vad jobbigt när alla trådar låses så man aldrig kan diskutera någonting färdigt.
Strunt i GPL nu så har vi kul med "fri mjukvara".Trill skrev: Jahapp. Antar då att du skiter fullständigt i GPL.
"Amrisarna" sköter det här så det blir nog bra.
För den som ev vill sätta sig in i turerna så rekommenderas Groklaw för att på något sätt kunna argumetera om detta.
http://www.groklaw.net/
Det blir alltmer komplicerat.....

"Fri mjukvara"