ropin skrev:
Steam (Vet att det fungerar men jag tog upp det ändå

) Counter-Strike 1.6
Hej ropin, och välkommen!
Ja, Steam
skall fungera fint, installationen fungerar oftast kanonbra, CS1.6 fungerar fint MEN det kräver en aning bättre hårdvara än under Windows. Det kan vara bra att känna till. Jag sitter f.ö. och installerar det precis just nu

Har lite problem med nätverket, men det tror jag beror på min router, fast för att vara säker så dubbelkollar jag nu, därav ominstallationen.
Om du är nyfiken på vilka program och spel som fungerar bra m.h.a. Wine, som är en Windows-"emulator" (fast det är det inte WINE = Wine Is Not an Emulator) så rekommenderar jag en titt på Applications Database på winehq.org. Den hittas här:
http://appdb.winehq.org
Jag har hört att iallafall några av Photoshop-modellerna skall fungera fint, men jag är inte säker på vilka det är. Jag vet inte om du känner till det, men det finns två (ett, egentligen) program som heter Gimp (följer med installationen) och Gimpshop (Gimp med gränssnitt anpassat för att efterlikna Photoshop, för de som är vana vid det).
För Windows-spel finns även Cedega, som är lite bättre anpassat för just spelande. Det kan vara bra att testa om Wine inte fungerar, men (tyvärr?) är Cedega inte fritt och gratis, som Wine är.
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...