Tjena.
Jag har en Logitech MX510 mus.
Hur får jag så att fram & bakåt knapparna fungerar?
Detta står då jag är inne i systeminställningar (KDE).
"Du har en Logitech-mus ansluten, och libusb hittades
vid kompileringstillfället, men det var inte möjligt att komma åt musen.
Det beror troligen på ett problem med behörigheter."
Hur fixa?
MX510
- Jag hatar Snigel
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
SV: MX510
ja detta kan väl en vänlig ubuntare fixa till oss 

- DeepThought
Jag har en MX510 som fungerar utmärkt! Det finns några sätt att göra detta på, men alla är inte bra (tro mig..
). Att mappa om knapparna fungerar inte så bra, eftersom resultatet blir att vissa knappar gör två saker när man trycker på dem. Anledningen har jag för mig (det var längesedan jag gjorde det här) var att drivrutinen egentligen inte är till en MX-mus.
Nåväl, för att komma till någon slutsats så tror jag att den här guiden fungerar bra fortfarande:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=219894
Man behöver inte göra alla steg, men skall du hoppa över något steg så får du se till att veta vad du gör (och varför). Det står att guiden är till Dapper (6.06), men jag är ganska säker på att den fungerar fint även för Feisty. Jag kör Feisty nu och eventuellt får jag något fel vid uppstart, med det fungerar bra ändå

Nåväl, för att komma till någon slutsats så tror jag att den här guiden fungerar bra fortfarande:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=219894
Man behöver inte göra alla steg, men skall du hoppa över något steg så får du se till att veta vad du gör (och varför). Det står att guiden är till Dapper (6.06), men jag är ganska säker på att den fungerar fint även för Feisty. Jag kör Feisty nu och eventuellt får jag något fel vid uppstart, med det fungerar bra ändå

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
- Konservburk
Jag har inte tittat på den där guiden, men för mig räcktenazzat skrev: Edit: Det är ett rent kaos bara för att få igång knapparna.. När man kollar guiden.
det med att ändra mus-biten i /etc/X11/xorg.conf till:
Kod: Markera allt
Section "InputDevice"
Identifier "Configured Mouse"
Driver "evdev"
Option "Name" "Logitech USB-PS/2 Optical Mouse"
EndSection
Kod: Markera allt
grep Name /proc/bus/input/devices