Nä, skall man vara seriös så tror jag inte att ökningen kommer att vara lika stor till nästa år. Kanske kommer det lika mycket folk men inte 600-700% till. Fast det vore ju kul förstås.

Vad är Feisty ?DeepThought skrev: Kollade precis på antalet sidvisningar och insåg följande:
Januari417468
Februari431734
Mars467877
April734769
Maj646548
Tillåt mig att dra slutsatsen att Feisty hade viss påverkan på populariteten av Ubuntu (och därmed ubuntu-se.org).![]()
Så är det säkert. Vi får gnugga geniknölarna för att hitta på sätt att hålla kvar folk som medlemmar och någorlunda aktiva sådana.Little John skrev: Man reggar sig, när man har problem. Och när allting funkar
så är man inte längre med här tyvärr.
Finns massvis med undantag, förstås, men inte merparten.
Tack snälla Lars.Lars skrev: Forumstatistik: http://ubuntu-se.org/smf/index.php?action=stats
Det skulle alltså funka ungefär som man tänker sig ett medlemsskap i Föreningen? Fast gratis, förstås. Inte så dumt faktiskt. Dock bör man vid registreringstillfället bli upplyst om att man efter en viss tids inaktivitet kommer att bli avreggad.Joker skrev: Tycker det är dags att ta bort alla användare som inte varit inloggade på forumet på mer en
ett år. Så får vi bra statistik att gå efter, tyvärr så tror jag det är många som hoppar av.
Undrar bara hur vi kan göra det här i detta forum.Grön Göling skrev:Tack snälla Lars.Lars skrev: Forumstatistik: http://ubuntu-se.org/smf/index.php?action=stats
Det skulle alltså funka ungefär som man tänker sig ett medlemsskap i Föreningen? Fast gratis, förstås. Inte så dumt faktiskt. Dock bör man vid registreringstillfället bli upplyst om att man efter en viss tids inaktivitet kommer att bli avreggad.Joker skrev: Tycker det är dags att ta bort alla användare som inte varit inloggade på forumet på mer en
ett år. Så får vi bra statistik att gå efter, tyvärr så tror jag det är många som hoppar av.
Jag framförde bara önskemål och förslag....det tekniska överlåter jag åt dem som tycker det är roligt.Little John skrev:
Undrar bara hur vi kan göra det här i detta forum.
Jag hitta inget ställe där jag kan se vem so är "inaktivt".
Det skulle ju betyda massmail eftersom man inte kan begränsa mottagarna tyvärr.Urban Anjar skrev: Har vi mailadresser till folk skulle jag föreslå att vi skickar en "varning" om att kontot kommer att avregistreras om de inte loggar in, samtidigt som vi skickar användarnamn och lösen (de kanske har glömt) och att vi förklarar att vi gör någonting viktigt och bra och att deras medlemsskap är ett viktigt stöd.
I så fall har Exton 11000 medlemmar som inte får igång hans skivorEller betyder 3000 aktiva medlemmar att majoriteten inte får ubuntu att funka så dom måste få hjälp hela tiden?