http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 8dcf53e55c
Läs igen.Zinden skrev: Akta er för den!
Installerar man den och kör den, så kanske det kan komma en ny uppdatering som INTE är kompatibelt med föregående version.
alltså livsfarligt om man vill använda den seriöst.
We give support for the following installation types:
* Updates from phpBB3 RC1 to any higher version (not relevant at the moment)
* Conversions from phpBB 2.0.x to phpBB3 RC1 and higher
* New installations of phpBB3 RC1 and higher
En gång till.Zinden skrev: Thats bool #¤%#
flera stycken har fått svar att vänta uppdatera vissa phpbb för att det inte funkar. Alltså vänta tills stable release kommer ut.
För det verkar inte funka alls i vissa Beta att uppdatera tex till just RC1.
Och det verkar inte finnas några garantier att samma problem dyker upp i senare versioner också.
To re-iterate the support guidelines, we won't support the following installation types:
* Updates from phpBB3 Beta versions to phpBB3 RC1 and higher
* Conversions from phpBB 2.0.x to phpBB3 Beta versions
* phpBB3 Beta installations
Ställer du den frågan i deras forum så blir du bannad....Zinden skrev: Nån som vet hur många RC det brukar släppas innan stable släpps?
hur många som helst tills buggarna är borta typ?
Eller 1,2,3 är mer normalt?
Tänkte att det måste finnas nånting som skiljer sig åt Beta,1,2,3,4 och RC1,2,3 etc.....plun skrev:
Ställer du den frågan i deras forum så blir du bannad....![]()
Allt beror på vilka buggar man upptäcker och hur man klassar buggarna.Zinden skrev: Tänkte att det måste finnas nånting som skiljer sig åt Beta,1,2,3,4 och RC1,2,3 etc.....
Beta, då kan jag tänka mig ett helt hyde med versioner tills det kommer en stable.
Release Candidate, tänkte om den nästan är färdig och kanske bara nån enstaka till innan den kommer som stable.
Men det är mina tankar, kanske inte funkar så utanför mitt huvud![]()