Försöker bränna lite blandade mp3 filer i k3b för att göra en musik cd till bilen Men volymen blir olika hög på låtarna hittade ett program för normalisering men får följande meddelande när jag försöker öppna programmet tommy@ubuntu:~$ mp3gain
mp3gain version 1.4.6
copyright(c) 2001-2004 by Glen Sawyer
uses mpglib, which can be found at http://www.mpg123.de
Usage: mp3gain [options] <infile> [<infile 2> ...]
--use -? or -h for a full list of options
tommy@ubuntu:~$
Nybörjare som är tacksam för hjälp
Normalisering av mp3 filer för bränning
-
För att använda mp3gain så ställer du dig först i den mapp där dina mp3:or med felaktig volymnivå ligger.
sedan så kör du:
för att mp3gain automagiskt skall scanna av alla filer med ändelsen mp3 i denna mapp och justera gain på dem så de blir någorlunda jämbördiga.
Om du undrar över fler möjligheter med mp3gain så kan du läsa om olika växlar som man kan ange genom att skriva:
mvh
Magnus
Kod: Markera allt
cd /sökväg/till/mp3mappen
mp3gain -r *.mp3
Om du undrar över fler möjligheter med mp3gain så kan du läsa om olika växlar som man kan ange genom att skriva:
man mp3gain
Magnus
-
Hej och tack för snabba svar Jag tittade på ditt tips Joker men det ser ut att falla på installationen Jag provade som du skrev Snailtail Jag skrev som jag trodde det skulle vara i terminalen men jag gör fel på något vis så här ser det ut
tommy@ubuntu:~$ cd/home/tommy/namnlös mapp1
bash: cd/home/tommy/namnlös: No such file or directory
tommy@ubuntu:~$ cd/home/tommy/namnlös mapp1
bash: cd/home/tommy/namnlös: No such file or directory
Det ska vara ett mellanslag efter cd. cd är ett kommando som betyder change directory - byt katalog, och för att visa att namnet på kommandot är slut måste du ha ett mellanslag.
Du måste dessutom antingen skriva cd "/home/tommy/namnlös mapp1" (med dubbelfnuttar runt) eller cd /home/tommy/namnlös\ mapp1 pga mellanslaget
Du måste dessutom antingen skriva cd "/home/tommy/namnlös mapp1" (med dubbelfnuttar runt) eller cd /home/tommy/namnlös\ mapp1 pga mellanslaget
-
Tack Osamos Det där med dubbelmuffarna fungerade Jag är imponerad över hur snabb hjälp man kan få på det här forumet och tacksam för avsaknaden av spydiga kommentarer för att man är nybörjare och strular till det