Installerade Azuerus via Synaptic för ett tag sen men programmet strula, alla knappar o sånt syntes dock, inget javaproblem. Hursomhelst jag använde det inte på ett tag och sen helt plötsligt så kommer ett meddelande i nedre vänstra hörnet upp. Jag har avinstallerat Azureus men dock inte dom beroende javapaketen. Meddelandet lyder:
Varning
Azureus did not shut down tidily. Check /home/andreas/.azureus/logs/save for diagnostic files and consider reporting them to the Azureus team if this is the result of an application error. Also check the Wiki (see the Help menu) for 'Azureus Disappears'
Detta varningsmeddelande är alltid därnere i högra hörnet och överlappar alltid alla andra fönster, ALLTID.
Hur skall jag göra för att få bukt med detta?
Azureus - Varning "Azureus did not shut down tidily"
Finns en tidigare tråd som tar upp problem med Azureus och Ubuntu - Java+Azurueus. Det som verkar funka är att se till att använda Sun:s eget JRE.
“Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes.†/Edsger Dijkstra
Jag hade samma problem med kopplingen mellan FF och Azureus. Jag tror det handlar om teckenkodningen som strular, då de flesta torrent kommer med en del mellanslag [,-] osv.
Jag 'löste' det genom att spara torrentfilen i stället för att starta Az direkt. Sen öppnade jag den filen med Az. Att Azureus visar den lilla dialogen nere till höger som inte kan klickas bort verkar vara ett känt återkommande fel.
Om du avinstallerat Azureus, prova att byta namn på det biblioteket(.azureus). Finns också möjlighet att kolla i filen .xsession-errors eller /var/log/messeges för felmeddelanden. /var/log har dessutom en massa andra kul logfiler som e bra för felsökning.
Tips att köra i terminalen(utan hakarna):
- Kolla i slutet av en stor fil: tail <filename>
- Leta efter specifik info i en fil: grep "TEXT" <filename>
- Hitta specifika filer(kvar efter avinstallation) find <PATH> -name "NAMN" -print
(Ex. 'find /usr/share -name "azureus" -print')
Jag 'löste' det genom att spara torrentfilen i stället för att starta Az direkt. Sen öppnade jag den filen med Az. Att Azureus visar den lilla dialogen nere till höger som inte kan klickas bort verkar vara ett känt återkommande fel.
Om du avinstallerat Azureus, prova att byta namn på det biblioteket(.azureus). Finns också möjlighet att kolla i filen .xsession-errors eller /var/log/messeges för felmeddelanden. /var/log har dessutom en massa andra kul logfiler som e bra för felsökning.
Tips att köra i terminalen(utan hakarna):
- Kolla i slutet av en stor fil: tail <filename>
- Leta efter specifik info i en fil: grep "TEXT" <filename>
- Hitta specifika filer(kvar efter avinstallation) find <PATH> -name "NAMN" -print
(Ex. 'find /usr/share -name "azureus" -print')
Jag har avinstallerat Azureus. Måste man dessutom avinstallera alla beroenden också för att "bli helt av med det" eller måste man inte det? Hoppas jag har gjort mig klar o tydlig 
Jag fick bukt med varningsmeddelandet men jag gjorde det lite skurkaktigt faktiskt... Jag dödade processen via systemövervakaren. Kanske inte så renhårigt men jag slapp den iallafall... Vad sägs om det?

Jag fick bukt med varningsmeddelandet men jag gjorde det lite skurkaktigt faktiskt... Jag dödade processen via systemövervakaren. Kanske inte så renhårigt men jag slapp den iallafall... Vad sägs om det?
Hehe, din skurk 
Oftast ska avinstallation ta bort allt men inte beroenden som behövs i andra delsystem eller som installerats som unika paket i sig, men jag själv är inte så van vi de här nyare linux distributionerna, så det kan finnas alternativ mm som jag missar.
Kolla bara så den processen inte startar upp igen vid nästa omstart

Oftast ska avinstallation ta bort allt men inte beroenden som behövs i andra delsystem eller som installerats som unika paket i sig, men jag själv är inte så van vi de här nyare linux distributionerna, så det kan finnas alternativ mm som jag missar.
Kolla bara så den processen inte startar upp igen vid nästa omstart

För att bli av med rutan kan man gå in i inställningarna och leta reda på "GTK bug fix" eller något sådant, och sätta på det.