Hur man installerar Screenlets o Conky
http://ubuntu-se.org/drupal/?q=node/225
Have Fun

För att stänga av Conky utan att stänga av terminalen borde det gå att trycka Ctrl-C.cybber skrev: Om man startar conky i terminalen kan man då stänga av det utan att stänga terminalen ?
Daniel Holm skrev: Hur då?
Kod: Markera allt
erik@Nighthog-desktop:~$ sudo apt-get install conky
Läser paketlistor... Färdig
Bygger beroendeträd
Läser in tillståndsinformation... Färdig
E: Kunde inte hitta paketet conky
Du måste lägga till Universe i /etc/apt/sources.listNighthog skrev: lol, har problem med hur man installerar.
Ladade ner manuelt och har conky-1.4.5.tar.bz2 på skrivbordet. Bara det att jag glömt/ej lärt mig tillräkligt bra hur man installerade från en nerladdad fil.Kod: Markera allt
erik@Nighthog-desktop:~$ sudo apt-get install conky Läser paketlistor... Färdig Bygger beroendeträd Läser in tillståndsinformation... Färdig E: Kunde inte hitta paketet conky
Med den guide jag kört för att få Beryl funka, så fick man inte ha med Universe.Sid skrev:Du måste lägga till Universe i /etc/apt/sources.listNighthog skrev: lol, har problem med hur man installerar.
Ladade ner manuelt och har conky-1.4.5.tar.bz2 på skrivbordet. Bara det att jag glömt/ej lärt mig tillräkligt bra hur man installerade från en nerladdad fil.Kod: Markera allt
erik@Nighthog-desktop:~$ sudo apt-get install conky Läser paketlistor... Färdig Bygger beroendeträd Läser in tillståndsinformation... Färdig E: Kunde inte hitta paketet conky
För att undvika ev "trollning" så finns då numera samtliga Beryls paket i Ubuntus förråd.Nighthog skrev: Med den guide jag kört för att få Beryl funka, så fick man inte ha med Universe.
Detta jävla Beryl...Nighthog skrev:Med den guide jag kört för att få Beryl funka, så fick man inte ha med Universe.Sid skrev:Du måste lägga till Universe i /etc/apt/sources.listNighthog skrev: lol, har problem med hur man installerar.
Om du sen ska installera Beryl via Universe istället så se till att avinstallera alla de paket du installerade via din "howto" innan du gör det.plun skrev:För att undvika ev "trollning" så finns då numera samtliga Beryls paket i Ubuntus förråd.Nighthog skrev: Med den guide jag kört för att få Beryl funka, så fick man inte ha med Universe.
Alla ligger under Universe.
Beskrivet här:
http://ubuntu-se.org/drupal/?q=node/139
- Kontrollera att Universe är ibockat via Meny System >Administration>Programvarukällor
Sen finns det massvis med howton som "skvalpar" omkring överallt...
universe beryl pajade min beryl. Sket sig, Får installera om den.Sid skrev:Om du sen ska installera Beryl via Universe istället så se till att avinstallera alla de paket du installerade via din "howto" innan du gör det.plun skrev:För att undvika ev "trollning" så finns då numera samtliga Beryls paket i Ubuntus förråd.Nighthog skrev: Med den guide jag kört för att få Beryl funka, så fick man inte ha med Universe.
Beskrivet här:
- Kontrollera att Universe är ibockat via Meny System >Administration>Programvarukällor
Avinstallerade du alla paket du installerade via din howto och tog bort de förråd du la till genom den innan du installerade "Universe-Beryl"?Nighthog skrev:universe beryl pajade min beryl. Sket sig, Får installera om den.Sid skrev:Om du sen ska installera Beryl via Universe istället så se till att avinstallera alla de paket du installerade via din "howto" innan du gör det.plun skrev:För att undvika ev "trollning" så finns då numera samtliga Beryls paket i Ubuntus förråd.Nighthog skrev: Med den guide jag kört för att få Beryl funka, så fick man inte ha med Universe.
Beskrivet här: