WMA-frågor
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
WMA-frågor
Jag undrar om någon kan rekommendera ett audio-program för Gnome som stödjer WMA. Rhythmbox stödjer det inte. Stödjs det av Listen Media Manager?
Jag är också intresserad av att få en förhandsspelning av en WMA-fil när jag håller muspekaren över filen i Nautilus liksom jag får för MP3-filer. Är det möjligt?
Jag är också intresserad av att få en förhandsspelning av en WMA-fil när jag håller muspekaren över filen i Nautilus liksom jag får för MP3-filer. Är det möjligt?
SV: WMA-frågor
Jag tror att gstreamer-plugins-bad innehåller stöd för det där formatetChristian Johansson skrev: Jag undrar om någon kan rekommendera ett audio-program för Gnome som stödjer WMA. Rhythmbox stödjer det inte. Stödjs det av Listen Media Manager?
EDIT: nautilus mot gstreamer
Nä. gstreamer-plugins-ffmpeg
Christian Johansson! Kaffeine, Mplayer, xmms också om du lägger till wma-stöd från Synaptic.
-
Tack, jag har redan gstreamer0.10-ffmpeg installerat och det stödjer AVI ser jag. Då gäller det "bara" att ha ett musikspelarprogram som använder den pluginen också antar jag.stoffepojken skrev: Nä. gstreamer-plugins-ffmpeg
-
Tack! Hmm, Mplayer har jag men det är inte något musikspelarprogram med spelningslistor etc. XMMS-utvecklingen har väl lagts ner och ersatts med något annat program har jag för mig (men det kan ju vara bra ändå). Kaffeine känner jag inte till men med tanke på att det börjar på K så låter det som ett KDE-program.turbo skrev: Christian Johansson! Kaffeine, Mplayer, xmms också om du lägger till wma-stöd från Synaptic.
Christian Johansson! Okey, du har rätt. Jag läste din fråga för snabbt 

Rhythmbox stödjer Gstreamer. Eller tvärtom
-
Ja, vad dum jag är. Jag ser nu att mina WMA-filer har hittats av Rhythmbox och att de går att spela upp där. Det konstiga är dock att i Nautilus kan jag inte välja att öppna en WMA-fil med Rhythmbox.stoffepojken skrev: Rhythmbox stödjer Gstreamer. Eller tvärtom
Senast redigerad av 1 Christian Johansson, redigerad totalt 20 gånger.