Tjenna!
Genant nog så lyckades jag klistra in ett textdokument i root-mappen, det stör mig och jag skulle vilja radera det. När jag högerklickar på dokumentet kan jag inte välja "move to trash". Hur gör jag?
P.S.
hur gör jag om jag vill ta bort en fil utan att den först läggs i papperskorgen? (motsv att hålla in shift när man tar bort en fil i windows.)
D.S.
Tack på förhand!
Peace
Hur raderar jag i root-mappen?
- Einstein
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Hur raderar jag i root-mappen?
fred och kärlek
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: Hur raderar jag i root-mappen?
starta en terminal
sudo rm fil
Sedan när det gäller att ta bart filer fungerar shift delete i konqueror. I skräpet nautilus vet jag inte...
sudo rm fil
Sedan när det gäller att ta bart filer fungerar shift delete i konqueror. I skräpet nautilus vet jag inte...
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Shift - Del funkar väl i Nautilus också? Har för mig det i allafall. Kör dock KDE här med...mcNisse skrev: starta en terminal
sudo rm fil
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Shift funkar, svar ja!Emil.s skrev:Shift - Del funkar väl i Nautilus också? Har för mig det i allafall. Kör dock KDE här med...mcNisse skrev: starta en terminal
sudo rm fil

- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
I Nautilus: Redigera --> Inställningar --> Fliken Beteende --> Klicka i Inkludera ett kommando ta bort som förbigår Papperskorgen
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *