Samma här.zero gravity skrev: Har hört talas om den där tävlingen... hm, ja de var väl allt jag hade o säga om den.

Samma här.zero gravity skrev: Har hört talas om den där tävlingen... hm, ja de var väl allt jag hade o säga om den.
sodoff skrev: Melodifestivalen ja! Det alla talar om men få ser. Tycker det borde skrotats för länge sedan. Varför ska just denna typen av musik få all uppmärksamhet? Rätt puckat & rätt förlegat
Varför inte, då borde det bli en jämnare omröstning, har man 10länder som egentligen är ett land så måste vi också få samma fördel.CryingFreeman skrev: Jag tycker att det borde vara viktat efter folkmängden i länderna, ungefär som i EU-parlamentet. Antingen det, eller så delar vi upp Sverige i nio småländer som alla röstar på varandra, ungefär som i ex-jugoslavien..![]()
Hehe det ser jag fram emot! Ska skicka Jutterström på SVT ett mail ,-) och upplysa henne om vad vi har bestämt, så de kan spika sändningtider.Louie skrev: Jag tycker din åsikt är helt i sin ordning sodoff
Nästa år kör vi lite fler festivaler fast för andra musikstilar!
/L
Jag vet inte, så länge det är såhär dåligt upplagt så kommer vi fortsätta klaga i tystnad ^^Grön Göling skrev: Undrar hur länge den här frågan har diskuterats? Jag vill minnas att den dök upp nångång i slutet av 60-talet.....
(Ja! Jag ÄR urgammal!)
just på sjuttiotalet va vi ju inte med ett år, anledningarna påstås ha varit att vi var rädda att vinna i år igen och det var synd för alla andra, att festivalen var för kapitalistisk och att alternativfestivalen var bättre, men den riktiga anledningar var att sr (svt fanns inte) inte hade råd. Sillstryparns "doing the omoralisk schlagerfestival" var med på alternativfestivalen.Louie skrev: Fanns grymt mycket bra musik på 60-70 talet![]()
Ja, men INTE i Eurovisions-schlagern... (då hellerLouie skrev: P.s
Fanns grymt mycket bra musik på 60-70 talet![]()
haha, tänkte verkligen inte på Eurovisions-schlagerninAbsurdum skrev:Ja, men INTE i Eurovisions-schlagern... (då hellerLouie skrev: P.s
Fanns grymt mycket bra musik på 60-70 talet![]()
)...
BTW, speaking of great contributions to that great great event...
http://www.youtube.com/watch?v=6USa0zUMmqI
Jag gillar idén, fast man skulle kanske göra så att grannlandsröster räknas som en 1/2 röst istället. Annars så skulle det istället vara en betydande nackdel att ha många grannländer som t.e.x Ryssland.Louie skrev: Varför inte införa en regel som säger att man inte får rösta på sina angränsande länder?![]()
Klart de ska... närmaste huvudstaden till sthlm ligger ju på andra sidan atlanten och det har ju bara spirat kärlek mellan frankrike och england i alla tider!Sonrep skrev: Fast det kanske blir lite krångligt då det gäller vattengränser. Ska Frankrike räknas som grannar till Engelsmännen? Ska Sverige räknas som grannar till Tyskland, Polen och de andra östersjöländerna?
Ja varför inte, ska väl vara lika för allaMekaniseradApelsin skrev:Klart de ska... närmaste huvudstaden till sthlm ligger ju på andra sidan atlanten och det har ju bara spirat kärlek mellan frankrike och england i alla tider!Sonrep skrev: Fast det kanske blir lite krångligt då det gäller vattengränser. Ska Frankrike räknas som grannar till Engelsmännen? Ska Sverige räknas som grannar till Tyskland, Polen och de andra östersjöländerna?
Helst borde man göra det retroaktivt oxå, ta t.ex. de där svenskarna som alltid har fått bra röster från sina grannländer, trots dåliga bidrag, turligt nog har sverige i stort sett undvikit att rösta högt tillbaka (så länge de inte presterat bra och helt typiska schlagerlåtar. "Hard Rock Halleluia" är ett praktexempel på just detta)!
Har för mig att den heter "Nygammal vals".Grön Göling skrev: Jag säger bara en sak:
Lill Lindfors och Svante Thuresson sjungandes något som alla glömt namnet på, men vet vad det är om man skriver "Tjong i medaljongen".![]()
![]()
![]()