Börjar det inte bli dags att skrota melodifestivalen?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: Börjar det inte bli dags att skrota melodifestivalen?

Inlägg av vulfgar »

zero gravity skrev: Har hört talas om den där tävlingen... hm, ja de var väl allt jag hade o säga om den.
Samma här.  ;D
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
sodoff

Inlägg av sodoff »

Melodifestivalen ja! Det alla talar om men få ser. Tycker det borde skrotats för länge sedan. Varför ska just denna typen av musik få all uppmärksamhet? Rätt puckat & rätt förlegat
Användarvisningsbild
Louie
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av Louie »

sodoff skrev: Melodifestivalen ja! Det alla talar om men få ser. Tycker det borde skrotats för länge sedan. Varför ska just denna typen av musik få all uppmärksamhet? Rätt puckat & rätt förlegat

All musik ska få ha sin plats. En tradition som präglat vårt land i urminnes tider ;)
Dock tycker jag att systemet för hur röster delas ut bör korrigeras för det är verkligen inte rättvist gjort. Man röstar inte på bidragen utan mer på sina grannländer.

/Louie
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
sodoff

Inlägg av sodoff »

Jovisst ska all musik få ha sin plats! Så nästa år vill jag att melodifestivalen ska bytas ut med en goatrancefestival istället, givetvis ska SVT bekosta det mesta samt sända det och dra land o rike runt, med diverse löst folk i faggorna. Till det så ska det sändas på bästa sändningstid.

Nä jag tycker som du att allt har sin plats. Men jag ogillar sättet det distribueras(hur stavas det) på. Samt att merparten av det hela "säkerligen" bekostas av skattepengar(detta har jag inget belägg för)

men det är som sagt bara min åsikt.  :P

// sodoff
Användarvisningsbild
Louie
Kontakt:

Inlägg av Louie »

Jag tycker din åsikt är helt i sin ordning sodoff ;)
Nästa år kör vi lite fler festivaler fast för andra musikstilar!

/L
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jag tycker att det borde vara viktat efter folkmängden i länderna, ungefär som i EU-parlamentet. Antingen det, eller så delar vi upp Sverige i nio småländer som alla röstar på varandra, ungefär som i ex-jugoslavien.. ;D
Användarvisningsbild
Louie
Kontakt:

Inlägg av Louie »

CryingFreeman skrev: Jag tycker att det borde vara viktat efter folkmängden i länderna, ungefär som i EU-parlamentet. Antingen det, eller så delar vi upp Sverige i nio småländer som alla röstar på varandra, ungefär som i ex-jugoslavien.. ;D
Varför inte, då borde det bli en jämnare omröstning, har man 10länder som egentligen är ett land så måste vi också få samma fördel.

/L
sodoff

Inlägg av sodoff »

Louie skrev: Jag tycker din åsikt är helt i sin ordning sodoff ;)
Nästa år kör vi lite fler festivaler fast för andra musikstilar!

/L
Hehe det ser jag fram emot! Ska skicka Jutterström på SVT ett mail ,-) och upplysa henne om vad vi har bestämt, så de kan spika sändningtider.

Men jag håller med om att de borde göra något åt röstsystemet om de ändå har tänkt att fortsätta.
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rasmus »

Vet inte varfor man ska gynna den nuvarande musik utvecklingen. Man ska lyssna pa musik man gillar, inte for att den ar popular och alla andra lyssnar pa den.
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Undrar hur länge den här frågan har diskuterats? Jag vill minnas att den dök upp nångång i slutet av 60-talet.....

(Ja! Jag ÄR urgammal!)
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
Louie
Kontakt:

Inlägg av Louie »

Grön Göling skrev: Undrar hur länge den här frågan har diskuterats? Jag vill minnas att den dök upp nångång i slutet av 60-talet.....

(Ja! Jag ÄR urgammal!)
Jag vet inte, så länge det är såhär dåligt upplagt så kommer vi fortsätta klaga i tystnad ^^

P.s
Fanns grymt mycket bra musik på 60-70 talet ;D
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Louie skrev: Fanns grymt mycket bra musik på 60-70 talet ;D
just på sjuttiotalet va vi ju inte med ett år, anledningarna påstås ha varit att vi var rädda att vinna i år igen och det var synd för alla andra, att festivalen var för kapitalistisk och att alternativfestivalen var bättre, men den riktiga anledningar var att sr (svt fanns inte) inte hade råd. Sillstryparns "doing the omoralisk schlagerfestival" var med på alternativfestivalen.

Bortsett från det har sveriga alltid fått konstigt många röster från sina grannländer, även när vi skickat in skräp, medan sverige aldrig var lika snälla tillbaka.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Användarvisningsbild
Eric Tranehag, inAbsurdum
Kontakt:

Inlägg av Eric Tranehag, inAbsurdum »

Louie skrev: P.s
Ja, men INTE i Eurovisions-schlagern... (då heller ;D)...

BTW, speaking of great contributions to that great great event...
http://www.youtube.com/watch?v=6USa0zUMmqI
Användarvisningsbild
Louie
Kontakt:

Inlägg av Louie »

inAbsurdum skrev:
Louie skrev: P.s
Ja, men INTE i Eurovisions-schlagern... (då heller ;D)...

BTW, speaking of great contributions to that great great event...
http://www.youtube.com/watch?v=6USa0zUMmqI
haha, tänkte verkligen inte på  Eurovisions-schlagern ;D
Hendrix, Zepplin, doors, who. Fina band.

Tur man inte kollade på slager under 80talet...
Sonrep

Inlägg av Sonrep »

Louie skrev: Varför inte införa en regel som säger att man inte får rösta på sina angränsande länder? =)
Jag gillar idén, fast man skulle kanske göra så att grannlandsröster räknas som en 1/2 röst istället. Annars så skulle det istället vara en betydande nackdel att ha många grannländer som t.e.x Ryssland.

Fast det kanske blir lite krångligt då det gäller vattengränser. Ska Frankrike räknas som grannar till Engelsmännen? Ska Sverige räknas som grannar till Tyskland, Polen och de andra östersjöländerna?
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Sonrep skrev: Fast det kanske blir lite krångligt då det gäller vattengränser. Ska Frankrike räknas som grannar till Engelsmännen? Ska Sverige räknas som grannar till Tyskland, Polen och de andra östersjöländerna?
Klart de ska... närmaste huvudstaden till sthlm ligger ju på andra sidan atlanten och det har ju bara spirat kärlek mellan frankrike och england i alla tider!

Helst borde man göra det retroaktivt oxå, ta t.ex. de där svenskarna som alltid har fått bra röster från sina grannländer, trots dåliga bidrag, turligt nog har sverige i stort sett undvikit att rösta högt tillbaka (så länge de inte presterat bra och helt typiska schlagerlåtar. "Hard Rock Halleluia" är ett praktexempel på just detta)!
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Användarvisningsbild
Louie
Kontakt:

Inlägg av Louie »

MekaniseradApelsin skrev:
Sonrep skrev: Fast det kanske blir lite krångligt då det gäller vattengränser. Ska Frankrike räknas som grannar till Engelsmännen? Ska Sverige räknas som grannar till Tyskland, Polen och de andra östersjöländerna?
Klart de ska... närmaste huvudstaden till sthlm ligger ju på andra sidan atlanten och det har ju bara spirat kärlek mellan frankrike och england i alla tider!

Helst borde man göra det retroaktivt oxå, ta t.ex. de där svenskarna som alltid har fått bra röster från sina grannländer, trots dåliga bidrag, turligt nog har sverige i stort sett undvikit att rösta högt tillbaka (så länge de inte presterat bra och helt typiska schlagerlåtar. "Hard Rock Halleluia" är ett praktexempel på just detta)!
Ja varför inte, ska väl vara lika för alla ;)
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Jag säger bara en sak:
Lill Lindfors och Svante Thuresson sjungandes något som alla glömt namnet på, men vet vad det är om man skriver "Tjong i medaljongen".  :P :P :P
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
elegantmachine
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Inlägg av elegantmachine »

nu tittade jag inte på esc, och gör det i princip aldrig. förra året vann ju lordi, mest för att hårdrockare och andra var trötta på samma carola-visa som årligen vinner.
nu får ju alla länder för sig att bara vför att hårdrock vann året innan, ska alla bidra med samma. inte mindre än 15(!) länder presenterade hårdrock.

då är det ju inte musiken esc handlar om längre, utan det är att följa strömmen och hoppas att man vinner pga, inte för att man gör bra musik.

tacka vet jag greklands presentation för ett par år sen med s.a.g.a.p.o., den var ju klockren!  :D
PC load letter
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Grön Göling skrev: Jag säger bara en sak:
Lill Lindfors och Svante Thuresson sjungandes något som alla glömt namnet på, men vet vad det är om man skriver "Tjong i medaljongen".  :P :P :P
Har för mig att den heter "Nygammal vals".
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"