Jag tycker det är väldigt bra att ni håller kurser för folk som inte vet ett dugg om linux (eller för den delen datorer i allmänhet) så att de faktiskt förstår att det finns alternativ. En vanlig svensson kanske hört om mac någon gång, men han skulle nog inte våga pröva eftersom det inte fungerar på en vanlig PC.
Tar vi då denna "svensson" och antar att han/hon hört talas om Linux och av någon underlig anledning bestämmer sig för att pröva detta nya och spännande
operativsystem, hur ska denna person gå tillväga? Har han/hon någon bekant som kan något om linux så kan det väl ordna sig, men låt oss nu anta att han/hon istället söker på nätet efter Linux (och får då enormt många träffar).
"Åh, linux.com måste vara stället jag söker efter", tänker personen och klickar sig in på denna sida. "Vad är det här, jag har hört att Linux ska gå att ladda ner, men jag ser ingen download-knapp!" tänker han och gör om sökningen. Låt oss ännu en gång göra ett antagande om att denna svensson då hamnar på distrowatch och får syn på ubuntu och går in på deras hemsida.
"En download-knapp, äntligen! Eh, va? Vadå "burn the iso file into a disc", äh jag går och lägger mig!". Antagligen skulle han/hon inte ens hinna såhär långt vilket ni säkert förstår.
Därför kära vänner uppskattar jag ert försök att föra fram GNU/Linux i samhället!
P.S. Ni får uräkta mina nycker (som bl.a. tvingade mig att skriva det här

) och att jag gått lite Off Topic!