Sen undrar jag hur man stänger av den nya boot saken (ubuntu logga och progressbar) och byter tillbaka till textverisionen så man ser vad som händer.
Tack på förhand

Jag har inte testat själv, men jag tror att du skall gå in i /boot/grub/menu.lst och ta bort "splash" (eventuellt även "quiet") på den/de rad/-er som ser ut ungefär så här:wconstantine skrev: Sen undrar jag hur man stänger av den nya boot saken (ubuntu logga och progressbar) och byter tillbaka till textverisionen så man ser vad som händer.
Ah okej. Ska testas. Vet du det där om rc också? Vilka applikationer som bootas så man kan stänga av vissa?DeepThought skrev:Jag har inte testat själv, men jag tror att du skall gå in i /boot/grub/menu.lst och ta bort "splash" (eventuellt även "quiet") på den/de rad/-er som ser ut ungefär så här:wconstantine skrev: Sen undrar jag hur man stänger av den nya boot saken (ubuntu logga och progressbar) och byter tillbaka till textverisionen så man ser vad som händer.
kernel /boot/vmlinuz-2.6.20-15-generic root=UUID=f1772059-4495-4eca-9212-5482f700b515 ro quiet splash
Alternativt så här:
kernel /boot/vmlinuz-2.6.20-15-generic root=/dev/sda1 ro quiet splash