När jag försöker öppna med annat program än standardprogrammen får jag upp:
[img width=150 height=72]http://www.imagehosting.com/out.php/t591825_kundeinte.png[/img]
Det händer när jag trycker på "Öppna med annat program" och försöker välja ett. Vad ska jag göra..?
"Kunde inte lägga till program"
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
SV: "Kunde inte lägga till program"
Kan du beskriva precis hur du gör?
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Om jag t.ex. har en textfil (.txt) som jag vill öppna med OpenOffice istället för textredigeraren så högerklickar jag, Öppna med annat program och väljer OpenOffice.org Ordbehandlare. När jag sedan klickar på Öppna så kommer den rutan upp som jag postade i förra inlägget. Jag kan alltså inte välja vilket program jag vill öppna med, utan att först öppna programmet genom menyn Program och sen Öppna i själva programmet.
Dessutom kan jag inte, genom att högerklicka Egenskaper - Öppna med, välja ett standardprogram på de filtyper som jag har mer än ett program på. Det går inte att markera något annat.
Dessutom kan jag inte, genom att högerklicka Egenskaper - Öppna med, välja ett standardprogram på de filtyper som jag har mer än ett program på. Det går inte att markera något annat.
- Bossieman
- Kontakt:

Vad kör du för fönsterhanterare och vilken årgång av Ubuntu använder du.
Fönsterhanterare? Årgång?
Jag är inte så haj, men GNOME som skrivbord, nautilus som filhanterare och 7.04. Jag laddade ner 6.10 för några veckor sen och uppdaterade från den. Vad jag kommer i håg som fanns problemet innan uppdateringen.
Jag är inte så haj, men GNOME som skrivbord, nautilus som filhanterare och 7.04. Jag laddade ner 6.10 för några veckor sen och uppdaterade från den. Vad jag kommer i håg som fanns problemet innan uppdateringen.
- Bossieman
- Kontakt:
Då måste något konstigt ha skett efter installationen för så här ska det inte funka. Om du inte har allt för mycket grejer som är viktiga så skulle jag nog i din sits göra en ominstallation efter att ha gjort backup på de viktigaste grejerna.
Okej. Får nog ta och göra det verkar det som. Datorn har blivit långsam under de två senaste veckorna också, väldigt konstigt. Då tar jag ner 7.04 och installerar om under någon av de närmaste dagarna.
Tack för hjälpen
OLÖST men UPPKLARAD
Tack för hjälpen

OLÖST men UPPKLARAD