Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Jag fick samma fel som dig på samma ställe.......grejen är den, när man kopierar och klistrar in kommandona från howto:n så händer det att du får med en massa mellanslag och stjärnan....precis så som du kopierat och klistrat in i din post här ovanför.
Egentligen inget fel på kodraderna i howto:n heller, men tydligen så kan det gå lite galet även om man är noga och bara kopierar koden.......problemet blir tydligt när man kopierar hela howto:n och klistrar in den någonstans.
Allt bottnar i att han gjort det hela som punktlista, och även om det inte ser ut som om man kopierat själva punkten så är det precis det man råkat göra.
* cd avant-window-navigator
* ./autogen.sh
* make
* sudo make install
Step 7: Run Avant Window Navigator
* Alt-F2
* avant-window-navigator
Step 8: Have Avant Window Navigator automatically start up on reboot
* Click System, Control Center
* Click Sessions
* Click Startup Sessions Tab
* Click "New" and type "avant-window-navigator" in both name and command fields
* Click "OK"
* Click "Close"
Information taken from this post on Ubuntu Forums with thanks to Ubuntu Forums member "Pveith"
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 10 gånger.
Förvisso, men ser man inte upp för problemet så kommer ingen att kunna installera via den howto:n då det är så lätt att det blir fel i alla kodraderna som står där. Och är min inte van eller förstår vad det är som händer så får man problem med att installera Awn-Avant med hjälp av den howto:n.
Istället för punktlista såborde han ha gjort så som är vanligt runt ikring på andra ställen, skriva kodraden i en citat ruta istället så är problemet borta.
Step 8: Have Avant Window Navigator automatically start up on reboot
Click System, Control Center
Click Sessions
Click Startup Sessions Tab
Click "New" and type "avant-window-navigator" in both name and command fields
Click "OK"
Click "Close"
Information taken from this post on Ubuntu Forums with thanks to Ubuntu Forums member "Pveith"
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 10 gånger.
Fick igång AWN nu, har dock ett par frågor till er som kan:
1) Jag kan avnågon anledning inte ändra ikonerna, till exempel är FFX-ikonen fruktansvärt pixlig och ful och jag vill byta ut den. Klickar jag på ikonen -> preferences, får jag upp en ruta där det visserligen står att jag kan ändra ikon, men klickar jag händer inget.
2) Måste jag använda AWN som en taskmanager? Jag vill ha den som en launcher, bara. Går det ens? Jag ser inte riktigt något sätt.
Precis pimpat mitt skrivbord på laptopen en aning men jag är lite irriterad över att avant ligger överst på skärmen och skymmer när man kör fullscreen program. Finns det något sätt att få avant att ta det där utrymmet för sig själv på skärmen som exempel gnome panelen gör?
Tog hem paketet i deb format och installerade, har kikat inställningarna men inte hittat någon funktion som verkar vara till hjälp där.
Senast redigerad av 1 Louie, redigerad totalt 19 gånger.
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar. Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber