OMRÖSTNING: Plun och Netsampler till dokumentationssamordnare
SV: OMRÖSTNING: Plun och Netsampler till dokumentationssamordnare
Aha, ok. Så de på IRC har inte blivit informerade då mao?
Inte av mig i alla fall.
Ingen aning om någon skrev nånting där.
Ingen aning om någon skrev nånting där.
Det ser inte ut som om nån fixade ut info dit iallafall.
Så de har ingen kännedom om pågående röstning av skrivining till LoCoråd och inte de pollar som varit innan heller tyvärr.
Så de har ingen kännedom om pågående röstning av skrivining till LoCoråd och inte de pollar som varit innan heller tyvärr.
Dom gånger vi körde omröstningar i IRC kanalen t.ex. med Jono Bacon var intresset
bland dom inloggade där inte särskild övertygande.
Jag tror faktiskt att många där inte bryr sig mycket om forumet.
Där är min privata åsikt.
bland dom inloggade där inte särskild övertygande.
Jag tror faktiskt att många där inte bryr sig mycket om forumet.
Där är min privata åsikt.
Jo men oavsett så rör dessa pollar LoCo:t på ett eller annat sätt.
LoCot är mer än bara ett forum.
Så alla pollar som körs inom forumet, då måste ju informationen gå ut till alla berörda inom LoCot, det räcker inte med att bara informera vissa utvalda delar inom LoCot.
Sedan om det finns intresse eller ej är ju helt irrelevant, informationen måste ju ut till LoCots alla hörn ändå.
LoCot är mer än bara ett forum.
Så alla pollar som körs inom forumet, då måste ju informationen gå ut till alla berörda inom LoCot, det räcker inte med att bara informera vissa utvalda delar inom LoCot.
Sedan om det finns intresse eller ej är ju helt irrelevant, informationen måste ju ut till LoCots alla hörn ändå.
Det räcker med att ha informationen dels här på forumet och dels via maillistan. Det bästa sättet att uppmärksamma användare på IRC om t.ex. dessa omröstningar skulle vara att använda "topic" i kanalen. Det är en ytterst begränsad yta att peta in information på.
Spontant känns det väldigt fel att använda irc-topic för den här typen av info (pga att det är mycket info - flertal omröstningar den senaste tiden. Vem ändrar topic. När skall det göras, etc).
Bobcat: håller med dig i sak. Men i praktiken är det svårlöst att informera via IRC. Om man är intresserad kan man antingen gå med i maillistan eller ta en titt i forumet lite då och då.
Skulle vi välja att endast informera om t.ex. omröstningar via ett medium så vinner ju maillistan alla gånger. Direkt riktad info.
Spontant känns det väldigt fel att använda irc-topic för den här typen av info (pga att det är mycket info - flertal omröstningar den senaste tiden. Vem ändrar topic. När skall det göras, etc).
Bobcat: håller med dig i sak. Men i praktiken är det svårlöst att informera via IRC. Om man är intresserad kan man antingen gå med i maillistan eller ta en titt i forumet lite då och då.
Skulle vi välja att endast informera om t.ex. omröstningar via ett medium så vinner ju maillistan alla gånger. Direkt riktad info.
Senast redigerad av 1 Sundberg, redigerad totalt 7 gånger.
Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.
Du har väl rätt där bobcat.
Men jag vet inte vems uppgift det är att sprida information.
Man frågade mig bara om jag kunde skicka allting i maillinglist och det gjorde jag.
Mer vet jag faktiskt inte.
Men jag vet inte vems uppgift det är att sprida information.
Man frågade mig bara om jag kunde skicka allting i maillinglist och det gjorde jag.
Mer vet jag faktiskt inte.
Man skulle väl kunna säga att det borde vara pollskaparens ansvar att informera LoCot om den poll som denne har skapat.
Sundberg: Jo det är sant med det begränsade topic utrymmet, men ändå så borde topic i IRC informera om pågående events inom LoCot.
Sundberg: Jo det är sant med det begränsade topic utrymmet, men ändå så borde topic i IRC informera om pågående events inom LoCot.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
jag hojatade till på IRC att det var omröstningar i forumet, men fick då inget svar. Det är ju inte alla som kan ändra topic på IRC-kanalen. Även om många är inne på kanalen så är det ändå inte lika många som är närvarande just då. Jag håller nog med Sundberg, det är svårlöst att informera via IRC. Hoppas vi kan få till nån bättre lösning där såsmåningom.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Grön Göling
- Städsegrön
Och om man inte har den blekaste om hur man då går tillväga??Bobcat skrev: Man skulle väl kunna säga att det borde vara pollskaparens ansvar att informera LoCot om den poll som denne har skapat.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Jag tror faktiskt att vem som helst som är inloggad på #ubuntu-se kan byta topic.
GG: då kan man be hjälp av någon som kan.
GG: då kan man be hjälp av någon som kan.

- Grön Göling
- Städsegrön
Äh, jag kommer ju inte ens in på #irc längre.....inte nånstans där det finns folk iallafall. Fast okej, narcicisstisk som jag är så kan jag väl kanske sitta för mig själv och joddla nånstans, fast jag är ju inte säker på att jag gör det ens en gång. Bokstavligt talat så befinner jag mig nog i "etern" då.Bobcat skrev: Jag tror faktiskt att vem som helst som är inloggad på #ubuntu-se kan byta topic.
GG: då kan man be hjälp av någon som kan.![]()
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
- vulfgar
- ung forumnörd
Jag försökte byta topic, men det funkade inte och sen glömde jag bort det hela.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!