En liten varning för Inet.se!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Okänd

SV: En liten varning för Inet.se!

Inlägg av Okänd »

ZynX skrev:
plun skrev: Här får du vara lite försiktig eftersom en ADSL anslutning är beroende på avståndet.
(står i det finstilta, upp till 24 Mbits)
Jo, jag är mycket medveten om att jag rent fysiskt inte kan få upp det i hela 24Mbit, men när Telia-killen i supporten berättar att de har lagt en begränsning vid 12Mbit vare sig jag använder digital-tv eller inte och jag trots detta måste betala fullt pris för både adsl och digital-tv så börjar man ju bli lite små-sur! Men jag får vänta tills efter helgen och fortsätta med processen då...
Jo men du måste vara lite "fullifan" och först ta reda på vad som är "full fart" för dig
dvs vad synkar modemet med utan TV påhänget. 

Eller har du gamla TPtest körningar ?

Telias bredbandssupport har uppgifter på avståndet till telestationen. Förr kunde
man gå in hos Skanova men det går inte numera.

Sedan följer det då det här diagrammet, längst ner
http://tekniken.se/dsl/doc/adsl06se.html

Efter att du kollat detta så skriver du ett brev till Telia och kräver ett svar....  :)
ZynX
Kontakt:

Inlägg av ZynX »

Jag har massvis av tp-test körningar som jag kan luta mig mot. Men det är inte bara bandbredden som suger. Jag har väntat på ett nytt modem i 3 månader nu också. Varje gång jag ringer så säger de att de sa skicka det imorgon... Som tur är har jag ett annat adsl2+ modem liggandes hemma men men... ska nog allt sätta dit de snikna lilla kräken!  8)

Lite OT: men det är ganska roligt att kämpa emot samma företag som farsan är aktieägare i  :P :P
Sidan som ni gärna får hjälpa mig att göra om: http://www.markoff.se
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Grön Göling »

Little John skrev: Konsumentverket, ARN, bedrägerienheten hos polisen m. m.
Skicka massbrev, rekommenderat !!
Har du en susning om vad det egentligen kostar att skicka rek?
Det har ju ingen normal människa råd med att skicka massbrev på det viset.
Går det inte att skicka e-post med mottagarkvittens istället?
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Okänd

Inlägg av Okänd »

Grön Göling skrev:
Det godtas inte framför rätten, tyvärr.........
Okänd

Inlägg av Okänd »

Grön Göling skrev:
Nej det går inte att skriva ett mail..... däremot har då ett bolag en skyldighet att
svara inom 5 dagar om man protesterar mot något.

Som steg 1 skickar man ett helt vanligt brev, har man inte fått svar så infinner
sig då läget att man eventuellt måste skicka ett till rekommenderat brev.

Det viktiga är att INTE maila eller ringa för de här bolagen har satt det i system att tjäna
pengar på dröjsmålsräntor etc. "hyenor o gamar"... :P

Så starta direkt Open Office Writer o Skriv.....  sen postlådan.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Och i brevet måste det står att du säger emot och att du kräver att räntan stoppas
omedelbart tills utredningen är klart. Sätt en tidsfrist för svaret. Och glöm inte att fråga
dom, om dom agerar som ombud, att skicka över en fullmakt från fordringsägaren.
Eftersom nästan ingen av dom har det, kommer dom inte att svara.
Och då har du redan vunnit.
Detta är värd 65,50 kronor, REK med mottagningsbevis, som i sig utgör redan ett hot.
;D
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Var ner på min kära bank nyss och skulle ordna papper på den betalda räkningen.
Dock lättare sagt än gjort då dom bara kunde gå 12 månader tillbaka.. Så läget är som så att jag får se glad ut och betala summan på 605 kr.
Med min tur dröjer det väl inte länge innan dom ska kräva mig på ytterligare pengar för den s.k. obetalda fakturan som redan är betald! >:(
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 29 gånger.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
margus

Inlägg av margus »

Lindorff är väl inte ett helt seriöst Inkassoföretag. De är ett av de inkassoföretag som har mest klagomål på sig hos datainspektionen. De har skickat inkasso till en 5 årig flicka på ett dagiskort!, de har skickat inkasso till fel person, trots att personen hörde av sig och påtalade detta skickade Lindorff vidare till kronofogden. Detta ärende ser bankinspektionen särskillt allvarligt på och kommer att göra en särskilld granskning av företaget

De företag som överlåger sina fakturor till Lindorff via factoring eller inkasso ska man kanske ta sig en funderare på innan man har några affärer med.

VARNING FÖR LINDORFF
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Hellöj boys,

Jag e ju f.d. butiks/golvchef på Inet så måste ju sticka in huvudet i debatten, hehe...

Jag kan berätta för er att Inet faktiskt inte skickar någonting själva när man beställer på postorder utan beställningen går från ett företag som heter CapTech här i Göteborg och Inet får sin procent i efterhand.

Jag tror det som beskrivs här har lite med det att göra eftersom inet inte fysiskt har hand om frakten... Så Captech - Inet - Posten - Lindorrf, någonstans i kedjan går det snett och bollen rullar på...

Det är naturligtvis helt oacceptabelt att kontinuerligt få räkningar på det här sättet och jag kan rekommendera dig att ringa och prata med Eva på Inets ekonomiavdelning direkt - men var trevlig, hehe, bara en varning, för hon är inte den lättaste att tas med vilket jag har mycket erfarenhet av själv...  ;D
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"